کد خبر 6331
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

جوکار:

وزارت خارجه توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان را در مراجع قضائی بین‌المللی پیگیری کند

وزارت خارجه توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان را در مراجع قضائی بین‌المللی پیگیری کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: پدیده راهزنی دریایی توسط عده‌ای انجام می‌شود که به هیچ قاعده‌ای پایبند نیستند، اما این بار شاهد بودیم دولتی رسمی و قانونی که عضو سازمان ملل متحد است دست به راهزنی می زند.

به گزارش نمایندگان ما، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به اقدام یونان برای توقیف غیرقانونی نفتکش ایران، گفت: اقدام دولت یونان مصداق راهزنی دریایی است. پدیده راهزنی دریایی توسط عده ای انجام می شود که به هیچ قاعده ای پایبند نیست، اما این بار شاهد بودیم دولتی رسمی و قانونی که عضو سازمان ملل متحد است دست به راهزنی می زند.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: یونان برای اینکه به این راهزنی وجهه قانونی بدهد به شیطان بزرگ متوصل می شود، از آمریکا اجازه می گیرد و نفت آن را هم تحویل کاخ سفید می دهد، اقدام یونان برخلاف تمام پروتکل هایی است که در جهان وجود دارد، از آنجایی که آنارشیسمی بر جهان امروز حاکم است هرکسی قدرت بیشتری داشته باشد دست به کارهای خلاف قانون بین المللی می زند.

وی تاکید کرد: وزارت خارجه باید از ابزارهای حقوقی از جمله تعاملات سیاسی و رایزنی ها و شکایت به مراجع قضائی بین المللی موضوع را پیگیری کند. با این حال نگران آن هستیم که راهزنی یونان فتح بابی در جهان شود تا هر کس خواست دست به راهزنی دریایی بزند.

این نماینده مجلس گفت: باید بدانند که چنین اقداماتی در مقابل ایران به آن ها بیش از ما آسیب می زند با این حال نباید راه بی نظمی در کشتیرانی باز شود، محموله کشتی ها مصادره شود، این رویه خلاف پروتکل های بین المللی است و دود آن به چشم مردم می رود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص توقیف دو کشتی یونانی در آب های خلیج فارس بیان کرد: توقیف این دو کشتی به دلیل تخلف صورت گرفته بود، جمهوری اسلامی با دقت نحوه رفت و آمد کشتی ها را رصد می کند و با متخلفین برخورد جدی خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =