کد خبر 644
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

صباغیان:

طرح همسان‌سازی حقوق معلمان در دستور کار نمایندگان است

طرح همسان‌سازی حقوق معلمان در دستور کار نمایندگان است

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اساسی همسان‌سازی حقوق معلمان به عنوان یکی از اقشار موثر نظام آموزشی کشور، در اولویت دستور کار نمایندگان قرار دارد.

به گزارش نمایندگان‌ما، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی، به نقش و جایگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: پیگیری و حمایت از حقوق معلمان و تحقق مطالبات بر حق آنها جزو امور مهمی است که تاکنون در مجلس  بر حسب ضرورت و اهمیت موضوع پیگیری شده است.

این نماینده استان یزد در مجلس یازدهم ادامه داد: همواره در این سال‌ها در دوره گذشته و اخیر در مجلس به عنوان یک فرهنگی وظیفه خود را در پیگیری و حمایت از معلمان برای دستیابی به حقوق آنها انجام داد و در این ارتباط اقداماتی هم با همکاری نمایندگان صورت گرفت و باید بیش از گذشته اقدام شود.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، مروست، هرات و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این ارتباط مهم قبلا مجلس با همکاری و پیگیری نمایندگان، قانون تساوی حقوق و همسان‌سازی را مصوب کرد ولی در دولت گذشته اجرا نشد، امیدواریم در این دوره اقدام شود.

صباغیان بیان کرد: این مصوبه برای اجرا ابلاغ شد،  امیدواریم دولت فعلی با پیگیری‌های که صورت خواهد داد این کار مهم را انجام دهد که این کار جزو مطالبات اساسی معلمان است و نقش مهمی در حل برخی مشکلات آنها و کمک به نظام تعلیم و تربیت دارد.

 سال‌های اخیر بارها بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد بر رسیدگی به مطالبات خود تاکید کردند.

استان یزد ۱۵ هزار فرهنگی بازنشسته و حدود ۱۶ هزار فرهنگی شاغل دارد و تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری حدود ۲۷۰ هزار نفر اعلام شد که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی از طریق فضای مجازی در حال تحصیل بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 644

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =