کد خبر 6600
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

تقوی:

مجلس در مقابله با ناتوی فرهنگی چه تدبیری اندیشیده است؟

مجلس در مقابله با ناتوی فرهنگی چه تدبیری اندیشیده است؟

نماینده تهران در مجلس گفت: ناتوی فرهنگی در میدان رسانه ای چنان فضا را تیره و تار می کند که نزدیک ترین نیروهای نظام حتی خانواده مظلوم شهیدان هم نتوانند از خون عزیزانشان دفاع کنند و اگر کسی به امر به معروف و نهی از منکر برخیزد او را در اتوبوس، مترو و خیابان کتک بزنند حتی اگر خواهر قهرمان شهید کاوه باشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدرضا تقوی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: عصر ما عصر انفجار اطلاعات است، از ویژگی های این عصر حاکمیت امواج بر زندگی بشر است، حضور کامپیوتر، زندگی با اینترنت، گشت و گذار در فضای مجازی زندگی انسان امروز را تسخیر کرده است، امروز قدرت جابجا شده است اگر دیروز قلدران تاریخ کشوری را با قدرت نظامی اشغال می کردند امروز جهان خواران سلطه طلب با قدرت نرم کشورها را فتح می کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: سمبل قدرت نظامی توپ، تانک و موشک بود ولی امروز صلاح قدرت رسانه، اینترنت و فضای مجازی است. امروز قدرت نرم و اپراتور رسانه ای در کشورهای مختلف با ایجاد انقلاب های مخملی هویت ملتی را مخدوش می کنند، اداب و سنن، میراث فرهنگی و همه ارزش هایش را به آتش می کشد و ریسمانی به گردن یک ملت می افکند و به هر کجا خاطرخواهش باشد می کشاند.

وی اظهار داشت: مگر در زمان ما با همین روش ابرقدرتی چون شوروی را در هم نشکستند، مگر از همین مسیر خیانت را امانت و جنایت را حقوق بشر و قصاوت را انسانیت معرفی نکردند؟ یکی از رجال سیاسی آمریکا اعلام کرد بزرگترین جنگی که در پیش داریم جنگی است برای تسخیر افکار و اذهان انسان ها است و امروز دنیای استکباری غرب به ویژه آمریکا این جنگ را آغاز کرده است و برای در هم شکستن انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران، جنگ بی امان رسانه ای را دامن زده است.

این نماینده مجلس با طرح این سوال که چرا این همه دشمنی؟ توضیح داد: زیرا انقلاب اسلامی نقشه سیاسی دنیا را تغییر داده است، طرح خاورمیانه جدید را خنثی کرده، در کالبد ملت های منطقه روحیه انقلابی دمیده، مردم غزه، کرانه باختری، جنوب لبنان، سوریه، عراق و یمن را به مقابله واداشته است، همه نقشه های خائنانه، خائنان غربی را در مدت ۴۳ سال نقش برآب کرده است و امروز همه قدرت رسانه ای خود را به میدان آورده تا ذهن و ضمیر ملت ایران را اشغال کنند و مردم ما را از انقلاب و اسلام و اخلاق و فرهنگ دینی و ملی خود جدا کنند و در نهایت به رویارویایی با نظام وادارند.

تقوی افزود: یکی ازدانشمندان غربی با نگرانی اظهار کرد اسلام یک تهدید همجانبه است که همه ارکان تمدن غرب را به چالش کشیده است، نظریه پردازان مشهور غربی مانند فوکویاما، هانتینگتون، دوجنسگی، کیسینجر پس از فروپاشی بلوک شرق از تمدنی خفته که در حال بیداری و خیزش است نگران هستند و برای مقابله با این موج اعتقادی و انقلابی بنیادهای پژوهشی، رسانه های صوتی، تصویری و مکتوب را به شکل جدید سازماندهی کرده و یک ناتوی فرهنگی را به وجود آوردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نظیریه پرداز دیگری از غربی ها می گوید برای رویارویی با مخاطرات پیش روی که مهمترین اسلام ستیزجوست چاره جز تشکیل یک جبهه متحد نظامی و فرهنگی با همکاری قدرت های موجود جهان نداریم. مقام معظم رهبری دامت برکاته در سال ۸۵ هجری هشدار داده اند که باندهای زر و زور برای نابودی هویت ملی جوانب بشری در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند و امروز ناتو شکل گرفته و وارد مبارزه شده است در ناتوی فرهنگی رسانه های گوناگون وظیفه آتش باری را صلاح شایع سازی، دروغ، تخریب شخصیت های محوری نظام، متهم کردن ارزش ها را برعهده دارند.

وی بیان کرد: روزنامه نگاران، خبرگزاری ها و برخی از چهره های هنری و فرهنگی و سلبریتی های آنان نقش سربازان پیاده را اجرا می کنند. ناتوی فرهنگی بخشی از نیروهای خود را از میان خودی ها می گیرند در ناتوی فرهنگی هیچ شخصیت و مسئولی نباید سالم بماند و مورد اعتماد باشد همه شخصیت ها باید بشکنند. در جنگ رسانه نخست باید همه ارزش ها و مقدسات را به آتش کشید. برخی از جریان های موثر و خدمت گذار مانند روحانیت سرافراز را باید با حملات ناجوانمردانه از چشم مردم انداخت.

تقوی تاکید کرد: ناتوی فرهنگی مرزهای اخلاق را در هم می ریزد و هویت ملی و فرهنگی مست می کند. در ناتوی فرهنگی مردم باید به ارکان نظام و مسئولان آن بی اعتماد شوند. همه خدمت های نظام نادیده گرفته می شود و اگر خیانتی از مسئولی سر زد باید آن را به قدری بزرگ کرد که به همه مسئولان سرایت داده شود و در باور مردم به گونه ای جاسازی شود که همه فاسد هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: ناتوی فرهنگی در میدان رسانه ای چنان فضا را تیره و تار می کند که نزدیک ترین نیروهای نظام حتی خانواده مظلوم شهیدان هم نتوانند از خون عزیزانشان دفاع کنند و اگر کسی به امر به معروف و نهی از منکر برخیزد او را در اتوبوس، مترو و خیابان کتک بزنند حتی اگر خواهر قهرمان شهید کاوه باشد.

وی تاکید کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه و نهادهای مسئول در کجای این جبهه برای مبارزه و مقابله قرار دارند؟ مجلس در رأس امور است در مقابله با ناتوی فرهنگی چه تدبیری اندیشیده است؟ به حول قوه الهی و به کوری چشم همه دشمنان و بدخواهان و عوامل مزدور داخلیشان ما ملت قهرمان ایران در این جنگ سایبری و در مقابله با ناتوی فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

کد خبر 6600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =