کد خبر 6661
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

شجاعی:

امروز فرصت ویژه و استثنایی در جمهوری اسلامی ایران برای حل درد های مزمن نظام کشور است

امروز فرصت ویژه و استثنایی در جمهوری اسلامی ایران برای حل درد های مزمن نظام کشور  است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: گاهی به دلیل تعارض منافع فردی، صنفی و ساختاری به جای تصمیم به نفع مردم، به نفع عده ای خاص تصمیم گیری شده است. امروز فرصت ویژه و استثنایی در جمهوری اسلامی ایران برای حل درد های مزمن نظام کشور است و هماهنگی و هم سویی در قوای مختلف کشور به وجود آمده است که باید از این فرصت استفاده شود.

به گزارش نمایندگان ما، حجت السلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاحیه کمیته صیانت از حقوق مردم  گفت: امروز فرصت ویژه و استثنایی در جمهوری اسلامی ایران برای حل درد های مزمن نظام کشور  است و هماهنگی و هم سویی در قوای مختلف کشور به وجود آمده است که باید از این فرصت  استفاده شود.  

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف حقوق بشر را ایجاد کرده است و باید بیش از گذشته حقوق مردم، حقوق بشر و... تبیین شود.  حقوق مردم معانی است که پیش از انقلاب از زبان ما شنیدند و اکنون پس از انقلاب مردم باید در عمل حاکمیت و رفتار فردی و کلان حاکمان شاهد آن باشند.  

شجاعی تصریح کرد: اگر خروجی این جلسه صیانت واقعی حقوق مردم باشد، می توان گفت این جلسه به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده است. خروجی این جلسات باید اصلاح رفتار حکمرانی در کشور باشد.  

وی با اشاره به  عملکرد کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی گفت:  رسیدگی قضایی مقید به قانون است و در صدور حکم جز به قانون نمی تواند حکم دهد اما  کمیسیون اصل ۹۰ مقید به قوانین ماهوی نیست.  شکایات شخصی و کثیرالشاکی و... را از اولویت خود کنار گذاشته ایم و گلوگاه های حکمرانی در دستور کار قرار گرفته است. اختلال در گلوگاه های حکمرانی حقوق تمامی مردم را تضییع می کند.

شجاعی ادامه داد:  یکی از حقوق مردم، حق دسترسی آسان و عادلانه به خدمات پزشکی است، چیزی که امروز شاهد آن نیستیم و  ۳۷ درصد پزشکان در تهران هستند که تنها ۱۱ درصد جمعیت کشور در تهران قرار دارد. بیش از یک سال است که جلسات متعددی در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرده ایم، گاهی به دلیل تعارض منافع فردی، صنفی و ساختاری به جای تصمیم به نفع مردم، به نفع عده ای خاص تصمیم گیری شده است  و برخی تصمیم ها بر اساس منافع فردی و صنفی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حقوق مردم در دو موضع قدرت و ضعف تضییع می‌شود، گفت: هر جا قدرتی شکل گیرد امکان تضییع حق مردم بیشتر می شود و در مواضع ضعف هم امکان تضییع حق مردم بیشتر می شود لذا باید این مواضع را شناسایی و پاسبانی کنیم و کلی گویی دردی را دوا نخواهد کرد.   

انتهای پیام

کد خبر 6661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =