کد خبر 6725
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

گزارش اختصاصی؛

ایده‌های آبکی که کار دست یک نماینده داد/ راه مقابله با ابربحران پیری این نیست!

ایده‌های آبکی که کار دست یک نماینده داد/ راه مقابله با ابربحران پیری این نیست!

نماینده محترم مجلس به جای پذیرش مسئولیت حرف اشتباه خود با استفاده از جمله تکراری تقطیع سخنان من! و انداختن تقصیر گردن رسانه به فرافکنی و مظلوم نمایی و توجیه پرداخت و از زیر بار عذرخواهی در رفت.  

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: در پی اظهارات روز گذشته امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان در خصوص ازدواج دختران مجرد بالای ۳۰ سال که ازدواج بین المللی و برداشتن سن ازدواج به شرط بلوغ اجتماعی را دو راهکار فوری برای مقابله با «ابر بحران پیری» دانسته بود، این نماینده در نشست علنی امروز مجلس با انتقاد شدید نمایندگان روبرو شد.  

داستان از آنجا شروع شد که ابتدا در جریان جلسه علنی امروز صبح نمایندگان زن در اطراف میز بانکی پور تجمع کردند و ضمن ابراز اعتراض خود به سخنان وی باعث ایجاد تنش در صحن شدند کم کم سایر نمایندگان هم به تجمع آنها پیوستند و با پرس و جو از موضوع مطلع شده و در حمایت از انتقاد بانوان علیه این نماینده اعتراض کردند. برخی نمایندگان با صدای بلند و عصبانیت نسبت به سخنان وی اعتراض خود را نشان دادند.
سرانجام با ورود تعدادی از اعضای هیات رئیسه جو مجلس آرام شد، ولی نمایندگان در گروه‌های یک یا دو نفره به کنار صندلی بانکی پور رفتند و با او در این خصوص صحبت کردند.  

ایده‌های آبکی که کار دست یک نماینده داد/ راه مقابله با ابربحران پیری این نیست!

** ازدواج بین المللی راهکار دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد 

بانکی پور روز گذشته در اظهارنظری گفته بود که تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج و زیر ۳۰ سال ما فعلاً به هم می‌خورد؛ اما در خصوص نسل گذشته منظور دختران مجرد بالای ۳۰ سالی هستند که آمار آن‌ها با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ چیزی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد و خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.

بعد از آرام شدن جو مجلس تعدادی از نمایندگان در تذکر شفاهی از بانکی پور خواستند تا در خصوص این سخنانش از زنان و دختران عذرخواهی کند.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در این باره خطاب به بانکی پور، گفت: چرا این مسائل را مطرح می‌کنید؟ کسی که یک جو غیرت دینی دارد مگر می‌شود بگوید که بانوان این سرزمین بروند با اتباع دیگر ازدواج کنند؟ کاش این را اصلاح می‌کردید و کاش در مقابل ملت بزرگ ایران عذرخواهی می کردید؟

سید غنی نظری، علیرضا منادی سفیدان و فاطمه قاسم پور نیز جداگانه به بانکی پور تذکر دادند که از مردم عذرخواهی کند.  

ایده‌های آبکی که کار دست یک نماینده داد/ راه مقابله با ابربحران پیری این نیست!

** عذرخواهی به سبک فرافکنی و توجیه

با فشار انتقاد نمایندگان، امیرحسین بانکی پور در دفاع از خود ضمن بیان اینکه تاکید من بر ازدواج همسالان بود، گفت: جلسه مذکور یک محمل علمی و بحث بیشتر بر سر تحلیل آمار بود. متاسفانه رسانه ها، سخنان من را تقطیع کرده و این جو روانی منفی را ایجاد کردند.

سپس اضافه کرد: به نوبه خود از بانوانی که ممکن است این تقطیع، ذهن آنها را آزرده کرده باشد، از طرف رسانه های غلط، عذرخواهی می کنم، اما معتقدم صورت مسئله ها را نباید پاک کرد.

در حالی که بانکی پور صحبتهای آخرش را مطرح می کرد تعدادی از نمایندگان مشخصا نمایندگان زن مجلس با صدای بلند به بانکی پور گفتند که عذرخواهی کند و یکی از نمایندگان به او گفت که «آخرش هم عذرخواهی نکردی».

در نهایت این نماینده مجلس نه از طرف خودش بلکه از طرف رسانه هایی که سخنان او را منتشر کردند و باعث شدند جو روانی علیه وی ایجاد شود از بانوان عذرخواهی کرد!

نماینده محترم مجلس به جای پذیرش مسئولیت حرف اشتباه خود با استفاده از جمله تکراری تقطیع سخنان من! و انداختن تقصیر گردن رسانه ها به فرافکنی و مظلوم نمایی و توجیه پرداخت و از زیر بار عذرخواهی در رفت.  

در این برهه زمانی نمایندگان ملت باید با همراهی و انجام وظایف نمایندگی خود به درستی مردم را در این وضعیت سخت موجود کمک و یاری کنند نه اینکه با ایجاد حاشیه باعث التهاب در جامعه شوند.

 امید است وکلای مجلس با دقت نظر بیشتری نظرات و پیشنهادات کارشناسانه خود را در محافل علمی و غیرعلمی درباره مسائل مهم کشور و به خصوص جوانان مطرح کنند، چرا که جامعه ایران اکنون بیش از این تاب و تحمل حاشیه ندارد.  

انتهای پیام

کد خبر 6725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =