کد خبر 6726
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

حسین پور:

ایران اهل گفتگو و مذاکره بوده اما منطق زور را به هیچ عنوان نپذیرفته و نمی پذیرد

 ایران اهل گفتگو و مذاکره بوده اما منطق زور را به هیچ عنوان نپذیرفته و نمی پذیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: غرب بداند جمهوری اسلامی ایران اهل گفتگو و مذاکره بوده اما منطق زور را به هیچ عنوان در طول تاریخ قریب به ۵۰ ساله خود نپذیرفته و نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، کمال حسین پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با دفاع از حقوق همه مسلمانان و مستضعفان جهان، نفی هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری و عدم تعهد در برابر قدرت های سلطه گر، تمام معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد، گفت: از این رو کینه و دشمنی غرب نسبت به جمهوری اسلامی برخاسته از خصوصیات ذاتی انقلاب بوده و این دشمنی هر بار به شکلی نمایان می شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: غرب و ایادی آن در منطقه بدانند با راهزنی، قطعنامه و تحریم راهی از پیش نمی برند. غرب بداند جمهوری اسلامی ایران اهل گفتگو و مذاکره بوده اما منطق زور را به هیچ عنوان در طول تاریخ قریب به ۵۰ ساله خود نپذیرفته و نمی پذیرد.

وی افزود: دشمنان این مرز و بوم بدانند که مؤلفه های قدرت ایران عزیز اسلامی با تکیه بر عقلانیت و معنویت، به شدت تقویت شده و عمق راهبردی آن در سراسر جهان گسترش یافته و بسیاری از پیشرفت ها و ابتکارات علمی و فناوری کشور، در گرماگرم دشمنی غرب و شرایط تحریم به دست آمده است.

حسین پور در ادامه با طرح این سوال که چرا عده ای مشکلات امروز کشور و تحریم های غرب را به موضوع هسته ای ربط می دهند، گفت: مگر قبل از موضوعیت یافتن انرژی هسته ای، غرب با انقلاب اسلامی دشمنی نداشت و از همان ابتدا ما را تحریم نکردند، مگر ۸ سال جنگ ۸ ساله را برای متوقف کردن انقلاب به ما تحمیل نکردند، مگر سرداران و دانشمندان ما را ترور نکرده و مگر بمب شیمیایی بر سر ما نریختند؟ غرب در نیم قرن اخیر چه دشمنی در حق ملت شریف ایران می توانست انجام دهد که انجام نداد از این رو دشمنان ما بدانند که انقلاب اسلامی با درایت رهبر دانشمند خود، راه خود را به سوی قله های عزت و اقتدار به سرعت می پیماید و گام هایش راسخ تر از همیشه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه متأسفانه بدنه اداری کشور کم تحرک بوده و نیاز به بازنگری جدی دارد تا بتواند همسو و همگام با رئیس جمهور، اهداف دولت مردمی را پیش ببرد، اظهار داشت: امروز در سیستم اداری کشور، تعهد، کار جهادی و شبانه روزی کمرنگ شده و فقدان مدیریت صحیح، هزینه های هنگفتی را به مردم تحمیل کرده از این رو بیش از هر زمان دیگری نیاز به تزریق امید و خلاقیت به بدنه اداری کشور داریم که این امر جز با تغییرات اساسی در ساختار و سازمان دهی مجدد نیروهای اداری و شفافیت تمام امور ممکن نیست از این رو مسئولان اداری کشور باید یاد بگیرند اگر نمی توانند در مسئولیتی اثربخش باشند خودشان مسئولیت را زمین گذاشته و بروند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: کشور در دو حوزه اشتغال و مسکن با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و مردم از بیکاری می نالند. دولت نیز برنامه ای جامع و فراگیر برای رونق اشتغال ارائه نکرده لذا دولت باید بداند در شرایط فعلی هیچ خدمتی ارزشمندتر و ماندگارتر از اشتغال آفرینی نیست.

حسین پور در ادامه با انتقاد از افزایش نرخ مسکن و اجاره بها، که بسیاری از مردم و مستأجران را با چالش های فراوانی روبرو کرده، یادآور شد: بازار مسکن تعادل نداشته و رشد نقدینگی و تورم موجود در کنار خلاء نظارتی متولیان امر باعث شده ترمز افزایش قیمت ها در این حوزه بریده شود و کمر اجاره نشینان زیر بار اجاره مسکن خم شده و سهم هزینه مسکن در سبد هزینه خانوار به سطوح بی سابقه ای رسیده که دلسوزان کشور باید هرچه سریع تر در این حوزه چاره اندیشی کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با اشاره به موضوع معیشت بازنشستگان که امروز به شدت در تنگنا قرار گرفته، عنوان کرد: انتظار می رود در دوران بازنشستگی، معیشت و درمان فرد بازنشسته تأمین شود، پس چرا اینگونه نیست؟ دولت مردمی با رعایت شأن و منزلت بازنشستگان به حل مشکلات معیشتی و تأمین حقوق آنها اقدام کند.

وی خطاب در ادامه با اشاره به اینکه ۳۵ سال از بمباران شیمیایی سردشت سرافراز می گذرد و این فاجعه سند توحش غرب، نماد حقوق بشر آمریکایی، رسوایی حامیان دروغین حقوق بشر و انفعال نهادهای بین المللی است، اظهار کرد: متأسفانه در طول سالیان گذشته به ظرفیت های منحصر به فرد شهرستان سردشت به درستی توجه نشده و بیشترین گلایه و شکایت ساکنان محروم مرزی این شهرستان از بیکاری و فقدان اشتغال است که این موضوع جوانان منطقه را به سمت مهاجرت سوق داده لذا رسیدگی به موضوع مهاجرت به عنوان یکی از دغدغه های مردم سردشت نیازمند تدبیر و سازوکار مناسب است.

حسین پور در ادامه با اشاره به ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک شهرستان سردشت با کشور عراق، گفت: بهترین راه حل برای برون رفت از بخش زیادی از مشکلات موجود و تقویت زیرساخت های اقتصادی و توسعه این شهرستان، بازگشایی بازارچه های مرزی و اجابت مطالبه عموم مردم سردشت است. چرا بازار بزرگ اقلیم کردستان عراق را در اختیار سایر کشورهای همسایه قرار داده ایم؟ این همان خودتحریمی است که ما در بسیاری از حوزه های درگیر آن هستیم

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان اینکه این شهرستان ها در حوزه آسفالت جاده های بین شهری و روستایی وضعیت نامناسبی دارند، عنوان کرد: محور اصلی ربط- بوکان نیاز به بهسازی، تعریض و آسفالت دارد و جاده های پیرانشهر- سردشت و سردشت- مهاباد نیز وضعیت بغرنجی دارد که بهبود وضعیت این جاده ها، آسفالت و بهره برداری آن از ضرورت های توسعه ای دو شهرستان بوده و نیاز به عزم ملی دارد.

وی با اشاره به مسائلی در حوزه آب، بیان داشت: وزارت نیرو باید به این مهم توجه کند که نباید در کنار رودخانه ها و سدهای پرآب، زمین های کشاورزی بی آب و تشنه باشد و آب به حوزه های دیگر منتقل شود. شهرستان پیرانشهر از شهرستان های پربارش کشور است اما ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت لاجان برای کشاورزی آب ندارد از این رو ضرورت دارد حق‌آبه کشاورزان از سد منطقه هم زمان با انتقال آب به دریاچه ارومیه مد نظر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از رئیس جمهور به دلیل اینکه بعد از سال ها انتظار، بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر در راستای توزیع عادلانه امکانات و دسترسی عموم مردم به خدمات بهداشتی و درمانی افتتاح شد، تشکر کرد.

انتهای پیام

کد خبر 6726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =