کد خبر 6784
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

سعیدی در توضیح سوال از وزیر بهداشت:

شاخص های توسعه سلامت در مناطق کم برخوردار بسیار ناچیز است

شاخص های توسعه سلامت در مناطق کم برخوردار بسیار ناچیز است

نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از عدم توسعه شاخص های سلامت در مناطق کم برخوردار گفت: به دلیل عدم توسعه اینترنت، نسخه الکترونیکی در بسیاری از شهرها اجرایی نشده است.

طبه گزارش خبرنگار نمایندگان ما، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی در جریان توضیح سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علل عدم افزایش شاخص های بهداشتی و پزشکی در مناطق کم برخوردار، گفت: نظام ما در طول حیات ۴۳ ساله خود کارنامه پرباری در حوزه سلامت دارد، اما شاخصه انقلاب ما موضوع عدالت و توزیع عادلانه فرصت ها در کشور است و مبنای سوال من نیز فاصله نجومی میان شاخصه سلامت در مناطق برخوردار و غیربرخوردار است. این در حالی است که قوانین و اسناد بالادستی تکلیف های مشخصی برای حوزه بهداشت دارند.

وی از همکاران خود خواست به احترام جامعه پزشکی و پرستاری لحظه ای قیام کنند و در ادامه افزود: اگرچه وزیر بهداشت تیم قوی دارد و ما قدردان زحمات آنها هستیم و یکی از شاخصه های دولت آقای رئیسی مواجهه و رودررویی با مردم است، همچنین شخص آقای قالیباف رئیس مجلس بیش از همه روسای مجلس بازدید میدانی داشته اند و اگر امروز جهاد آبرسانی را شاهد هستیم یکی از دلایلش همین سفرهاست، اما وزیر بهداشت کمتر در این مسیر بوده و در بازدیدها حضور داشتند.

نماینده مردم چابهار ادامه داد: نتیجه نشستن در اتاق شیشه ای و اتکا به گزارش مدیران این گزارش است، گزارشی مبنی بر اینکه درصد تحقق نسخه الکترونیکی به تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در استان هایی همچون هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و جنوبی، بوشهر، ایلام، صددرصد تحقق یافته در حالی که بسیاری از این مناطق حتی کامپیوتر نیز ندارند، دیگر چه برسد به اینترنت. حال باید پرسید چطور نسخه الکترونیکی تحقق پیدا کرده است؟ لذا باید آمارها و گزارش های درستی از سوی مسئولان اجرایی ارائه شود.

سعیدی در ادامه بیان کرد: این انتظار که شاخص های توسعه سلامت را صرفاً وزارت بهداشت افزایش دهد، انتظار درستی نیست و باید دیگر ارگان ها دراین موضوع مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 6784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =