کد خبر 6857
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

علیزاده:

دولت به قید فوریت رسیدگی به بحران ریزگردها را در دستورکار خود قرار دهد

دولت به قید فوریت رسیدگی به بحران ریزگردها را در دستورکار خود قرار دهد

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس با اشاره به مشکلات مردم استان های غربی و جنوبی کشور به دلیل بحران اقلیمی ناشی از هجوم ریزگردها از دولت خواست تا با قید فوریت به رفع این معضل بپردازند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: اقدام دولت مردمی در اصلاح و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی امری صادقانه و جسورانه بود اما متاسفانه به دلیل پاره ای از بی برنامگی ها همچنین عدم وجود نظارت کافی موجب افزایش سرسام  آور قیمت ها و تسری گرانی به تعداد زیادی از کالاها شده است کما اینکه پنیر ۵۰ هزار تومان، ماست ۸۰ هزار تومانی و قیمت نجومی سایر کالاها موجب فشار مضاعف و نارضایتی اقشار مختلف جامعه شده است.

وی ادامه داد: لازم است دولت با تشدید نظارت ها و اتخاذ تدابیر و راهبردهای اساسی بخشی از آلام مردم را کاهش دهد.

 نماینده مردم دهلران در ادامه در تذکر به دولت و دستگاه‌های مربوطه در خصوص ریزگردها تصریح کرد: هجوم ریزگردها به استان های غربی و جنوبی کشور از جمله استان ایلام موجب بحران اقلیمی در این مناطق شده و شرایط را برای زندگی مردم این استان ها دشوار کرده است لازم است دولت به قید فوریت رسیدگی به این بحران را در دستورکار خود قرار دهد و برای رفع این معضل دیرینه چاره اندیشی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از آن جا که به دلیل وجود ریزگردها هزینه های اقتصادی فراوانی به سبد خانوار در این مناطق تحمیل می شود، پیشنهاد می شود دولت برای جبران این هزینه ها در استان های مذکور کمک های ویژه ای برای مردم در نظر بگیرد.

علیزاده در تذکر به وزیر راه و شهرسازی درباره عدم اجرای تعهد خود مبنی بر احداث سالانه یک میلیون مسکن، یادآور شد: با گذشت قریب یک سال از آغاز به کار این دولت و به رغم تاکید رئیس جمهور به نظر می رسد متاسفانه وزارت راه به دلیل بی برنامگی دچار نوعی سردرگمی شده است و عملا توان اجرای این تعهد را ندارد آن هم در شرایطی که امروز افزایش بی رویه اجاره بها موجب نارضایتی مردم و نگرانی علما و دلسوزان شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این وضعیت معلول همون قصور و بی برنامگی وزارت راه و شهرسازی است از وزیر انتظار می رود در اسرع وقت به این نابسامانی پایان دهد.

انتهای پیام

کد خبر 6857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =