کد خبر 6925
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

کوچکی‌نژاد؛

نگاه طرح ساماندهی کارکنان دولت باید رفع تبعیض باشد

نگاه طرح ساماندهی کارکنان دولت باید رفع تبعیض باشد

جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باید با نگاه جامع مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه آن رفع تبعیض در بخش‌های مختلف اداری باشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در اخطاری با استناد به اصل ۳ بند ۹ قانون اساسی بیان کرد: طرحی که اکنون در قالب ساماندهی استخدام کارکنان دولت تهیه شده اقدام خوبی است اما براساس این اصل از قانون اساسی ما باید در راستای رفع تبعیض گام برداریم. امروز در کشور وزارتخانه‌هایی را داریم که بیشترین حجم از نیروی انسانی را دارا می‌باشد. اگر در خصوص کارکنان این وزارتخانه‌ها به صورت دقیق و شفاف تصمیم‌گیری نکنیم قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش دارای بیشترین نیروی انسانی هستند. متاسفانه در طرح کنونی به صورت شفاف وضعیت کارکنان این وزارتخانه‌ها دیده نشده است. باید این طرح به کمیسیون بازگردد و با نگاه جامع جزییات آن مورد بررسی قرار گیرد. نتیجه این طرح باید رفع تبعیض در بخش‌های اداری باشد.

انتهای پیام

کد خبر 6925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    متاسفانه وزارتخانه های پولدار در همه طرحها حامی دارند یکی از وزارتخانه های برخوردار که بیشترین حقوق ها را دارند بهداشت و درمانه که باز هم مدعی اند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    با سلام این طرح دارای چند ابهام اساسی هست که معلومه شتابزده در مورد آن تصمیم گیری شده و احتمالا شورای نگهبان به آن ایراد می گیرد: 1- در تبصره 6 این طرح گفته شده سوابق دولتی و غیر دولتی کارکنان مشمول این طرح برای بازنشستگی ایشان لحاظ می گردد، در صورتی که این تبصره با قانون نقل و انتقال سوابق بیمه مصوب سال 65 و همچنین نحوه تاثیر سوابق غیر دولتی در احتساب حقوق کارکنان دولت مصوب سال 72 مغایرت دارد و چون این قوانین فعلا ملغی نشده کارمندان و کارگران و نظامیان رسمی شاغل در دستگاه های دولتی و نظامی فعلا نمی توانند سوابق بخش غیر دولتی خود را برای احتساب سنوات لازم برای بازنشستگی انتقال دهند که با تصویب این قانون و شمول آن برای کارکنان شرکتی به احتمال قوی موجب اعتراض کارکنان رسمی خواهدشد(توضیح اینکه طرحی از حدود 3 سال پیش با عنوان نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهشهای مجلس و ……بررسی و کلیات آن در تاریخ 6/11/1400 در صحن تصویب ولی چون دو شوری شد به کمیسیون برگشت که تا این تاریخ خبری از وضعیت آن نیست). 2- با توجه به اینکه کارکنان مشمول طرح س