کد خبر 6928
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

نیک‌بین:

نورچشمی‌ها از طریق شرکت‌ها وارد بدنه دولت شدند

نورچشمی‌ها از طریق شرکت‌ها وارد بدنه دولت شدند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از نورچشمی‌ها از طریق شرکت‌ها استخدام شده اما در عنوانی دیگر در بدنه اجرایی دولت مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حجت الاسلام جواد نیک‌بین در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بیان کرد: متاسفانه امروز در مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری یا تنقیح قوانین به گونه‌ای عمل شده که مجلس مورد هجمه قرار گرفته و مردم این پرسش را طرح می‌کنند که چرا مجلس انقلابی اینگونه تصمیم‌گیری می‌کند. امروز یک فرد بعد از ۲۰ سال کارکردن امنیت شغلی ندارد و همچنان ترس از اخراج دارد. ما شعار کوچک‌سازی دولت را سر می‌دهیم اما عملیاتی نشده است. امروز بخش عمده‌ای از بودجه در حوزه حقوق و مزایا صرف می‌شود. ما از بودجه عمرانی کشور می‌کاهیم و بر بودجه جاری می‌افزاییم.

نماینده کاشمر در ادامه اظهار کرد: متاسفانه قانون درستی برای ساماندهی کارکنان دولت نیز نداریم. اکنون نیز شاهد استخدام نورچشمی‌ها هستیم. این نورچشمی‌ها از طریق این شرکت‌های واسطه استخدام می‌شوند اما در عنوانی دیگر در ادارات دولتی مشغول به کار می‌شوند. به عنوان مثال یک نورچشمی با عنوان خدماتی استخدام شده اما در کار اداری مشغول به فعالیت دیگری می‌شود یا از طریق پارتی‌بازی جایگاه این افراد در ادارات تغییر می‌کند.

نیک بین گفت: ساماندهی کارکنان باید براساس ظرفیت‌ها و استعدادها باشد نه این‌که یکی نورچشمی آقای نیک‌زاد یا بقیه بوده و از طریق این شرکت‌ها استخدام شوند و در عنوانی دیگر مشغول به کار گردد.

انتهای پیام

کد خبر 6928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =