کد خبر 7233
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

بابایی:

رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش ودیعه مسکن، زندگی خانواده‌های کارگری را تحت تاثیر قرار داده است

رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش ودیعه مسکن، زندگی خانواده‌های کارگری را تحت تاثیر قرار داده است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تورم حاکم بر بازار مسکن گفت: طرح‌های مقطعی مسکن نمی‌تواند راهکار اساسی حل مشکل مسکن برای اقشار ضعیف و پایین دست جامعه همچون کارگران در این شرایط بد اقتصادی باشد.

به گزارش نمایندگان ما، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در مورد امضای تفاهم‌نامه‌های  بی سرانجام مسکن کارگری در دولت‌های مختلف گفت: کارگران به عنوان گروه ضعیف جامعه با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند به گونه‌ای که افزایش حقوق آنها با گرانی‌های اخیر و تورم حاکم بر جامعه همخوانی ندارد. رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش ودیعه مسکن، زندگی خانواده‌های کارگری را تحت تاثیر قرار داده است. براساس آمارها،  حدود ۵۰۰ هزار نفر در مسکن کارگری ثبت نام کرده‌اند، سعی در افزایش ظرفیت‌ها آنها داریم.

ودیعه مسکن متناسب با تورم امروز جامعه است

نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس شورای اسلامی در راستای پرداخت ودیعه مسکن کارگران افزود: ودیعه مسکن متناسب با تورم امروز جامعه است، البته در راستای حمایت از مستاجران مجلس مصوبه ودیعه مسکن را مورد بررسی قرار داد. اما همین مصوبه هم باید با دقت نظر بیشتر و ابعاد نظارتی گسترده‌تر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

آیا خانه دار شدن آرزوی محال برای کارگران است؟

وی در ادامه اظهار کرد: با شروع کار دولت سیزدهم، بنا برساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح بزرگ نهضت ملی مسکن گذاشته شد، اما در این مسیر یک‌ساله با چالش‌های مختلفی همچون شانه خالی کردن برخی از بانک‌ها در پرداخت وام، مقاومت دستگاه‌های دولتی در اختصاص زمین‌ها و عدم تأمین آورده متقاضیان از جمله موانعی بوده که مانع از تحقق این هدف شده است، متاسفانه اگر به تمام موضوعات عنوان شده ورود جدی نشود خانه دار شدن آرزوی محال برای قشر ضعیف به ویژه کارگران خواهد بود.

راهکارهای خانه دار شدن کارگران چیست؟

بابایی با اشاره به راهکار خانه‌دار شدن کارگران در این شرایط ناخوشایند اقتصادی تصریح کرد: طرح‌های مقطعی مسکن نمی‌تواند راهکار اساسی حل مشکل مسکن برای اقشار ضعیف و پایین دست جامعه همچون کارگران در این شرایط بد اقتصادی باشد، ایجاد شرکت‌های تعاونی مسکن کارگری تخصصی، خانه‌های اجاره به شرط تملیک، اختصاص زمین رایگان به کارگران از طرح هایی است که در دهه قبل برای حمایت از خانه دار شدن کارگران ارائه می‌شد، اگر بتوانیم این طرح‌ها را در وضعیت نامناسب اقتصادی و تورم نجومی امروز به مرحله اجرایی شدن برسانیم بی شک شاهد بهبود وضعیت تا حدود زیادی خواهیم بود.

دولت از مجاری دیگر به کارگران کمک کند

رییس فراکسیون کارگران مجلس در مورد افزایش حقوق متناسب با رشد تورم یادآور شد: رشد ۵۷ درصدی حقوق کارگران از ابتدای سال با اما و اگرهای مختلفی روبرو بود، در این شرایط نمی‌توانیم انتظار رشد مجدد افزایش حقوق را داشته باشیم. باید تورم حاکم بر جامعه کنترل شود، دولت می‌تواند از مجاری دیگر به کارگران و اقشار پایین  دست جامعه کمک کند که متاسفانه از این مهم شانه خالی کرده است. امروز کارگران نیازمند حمایت‌های دولتی هستند.

بابایی کارنامی در پایان خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم با شعار حمایت از محرومان روی کار آمده است اما امروز با سیاست‌هایی که در پیش گرفته شاهد فشار حداکثری بر این گروه هستیم، امیدوارم مدیران اجرایی سختی معیشت  مردم را از نزدیک با گوشت و پوست خود لمس کنند، مجلس از حداکثر توان خود برای بهبود وضعیت مردم به ویژه کارگران تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

کد خبر 7233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =