کد خبر 7466
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

حدادی:

طرح شفافیت قوای سه‌گانه مجدداً در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه مجدداً در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: پس از بررسی و تصویب این طرح در مجلس، این طرح به شورای نگهبان ارسال شد که شورا ایراداتی به آن گرفت و طرح مجدداً به مجلس و کمیسیون شوراها بازگشت.

وی افزود: در جلسات کمیسیون شوراها ایرادات مربوط به ماده یک که به شفافیت مجلس مربوط است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاح عبارتی در آن صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: ایرادات وارده به ماده ۲ این طرح که به شفافیت وزارتخانه‌ها و هیئت وزیران مربوط بود نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به‌دلیل نیاز به کار کارشناسی به کارگروه مربوطه ارجاع شد تا ظرف یک هفته مورد بررسی قرار گیرد و با کار کارشناسی نظر شورای نگهبان تأمین شود.

حدادی اضافه کرد: اخیراً گزارش کارگروه تخصصی برای بررسی در صحن کمیسیون آماده شد و پس از بررسی در کمیسیون ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح شفافیت قوای سه‌گانه برطرف شد و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

نماینده نظرآباد و طالقان در مجلس تصریح کرد: در زمان حاضر طرح شفافیت قوای سه‌گانه در دستورکار جلسه علنی قرار دارد و احتمالاً در هفته آینده در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی باشد.

حدادی گفت: پس از رسیدگی به طرح مذکور در جلسه علنی، طرح جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 7466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =