کد خبر 7636
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

نادری:

اصلاح قانون انتخابات در کشور موضوعی بسیار مهم است و باید به آن رسیدگی شود

اصلاح قانون انتخابات در کشور موضوعی بسیار مهم است و باید به آن رسیدگی شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون انتخابات شوراها فساد خیز است، گفت: اولویت مجلس رسیدگی به اصلاح این قانون است.

به گزارش نمایندگان ما، احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با ضرورت اصلاح قانون انتخابات و رسیدگی به تناقضات و ابهامات این حوزه، گفت: اصلاح قانون انتخابات مجلس، قانون انتخابات ریاست جمهوری و مهم‌تر از آنها قانون انتخابات شوراها در دستور کار مجلس بود؛ در آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری را شروع کردیم و کلیات آن را در صحن آوردیم. با توجه به نکاتی که وجود داشت من در مخالفت با کلیات صحبت کردم و به کمیسیون بازگشت و متوقف شد؛ چراکه بندهایی از قانون انتخابات ریاست جمهوری نیازمند اصلاح نبود، اما اصلاح آنها در کلیات آورده شده بود.

وی تصریح کرد: کلیات انتخابات شوراها را هم به صحن مجلس آوردیم، اما برای بررسی بیشتر به کمیسیون رفت و متوقف شد. با همه اینها هنوز کلیات انتخابات مجلس را به صحن نیاورده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: من معتقد هستم اصلاح قانون انتخابات در کشور موضوعی بسیار مهم است و باید به آن رسیدگی شود، اما در میان موضوعات مختلفی که داریم، قانون انتخابات شوراها مهم‌تر است.

نادری در پاسخ به این سوال که آیا از انتخابات شوراها از مجلس شورای اسلامی هم مهم‌تر است؟ عنوان کرد: بله! مهم‌تر از قانون انتخابات مجلس است و باید در دستور کار قرار گیرد. به عنوان کسی که در تجربه زیستی خود درگیر قانون انتخابات مجلس بوده‌ام، به عنوان کسی که مسئولیت استان تهران را از شمال فیروزکوه تا انتهای شهریار بر عهده داشته‌ام و به عنوان کسی که در حال حاضر درگیر مجلس هستم می‌گویم اولویت ما رسیدگی به قانون انتخابات شوراها است.

وی با اشاره به اینکه قانون انتخابات شوراها به شدت فسادخیز است، بیان کرد: در شورای گذشته یعنی شورای پنجم شاهد حجم وسیع برخوردهای امنیتی، قضائی و اطلاعاتی بودیم و این نشان می‌دهد که ضعف جدی در ساختار شوراها وجود دارد. تعدادی از مسئولان امنیتی می‌گفتند اگر آن میزان انرژی که نهادهای امنیتی روی دستگیری‌ها و کنترل شورای پنجم گذاشت، برای مسائل دیگر کشور صرف می‌شد بسیاری از مسائل حل می‌شد و وضع بهتری داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: با توجه به نکات و تجربیاتی که به آن اشاره شد رسیدگی و اصلاح قانون انتخابات شوراها مقدم‌تر است و باید اجرایی شود؛ البته انتخابات مجلس هم جای کار دارد و باید به صحن بیاید.

نادری در پاسخ به این سوال که چرا پرونده مهم اصلاح قانون انتخابات به صحن مجلس نمی‌آید؟ بیان کرد: کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس باید در این باره پاسخگو باشد که چرا هنوز این موضوع به صحن نیامده است. الان حضور ذهن ندارم و باید از کمیسیون شوراها موضوع را پیگیری کنم.

وی در پایان در واکنش به اینکه به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه مجلس در این باره چه خواهید کرد؟ گفت: حتماً در هیئت رئیسه موضوع اصلاح قانون انتخابات را پیگیری می‌کنم.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 7636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =