کد خبر 7691
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

میرزایی:

مهم ترین مانع سرمایه گذاری در تولید، نوسان ریال است

مهم ترین مانع سرمایه گذاری در تولید، نوسان ریال است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز مهم ترین مانع سرمایه گذاری در تولید، نوسان ریال است که از طرفی ورشکستگی های بسیاری را رقم زده و از سوی دیگر ثروت های باد آورده را نصیب عده ای می کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور گفت: اگر مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده اند، دود اشکالات ذاتی پول های اعتباری از جمله ریال به چشم چه کسانی رفته و می رود؟

وی ادامه داد: مگر نه این است که حقیقت پول، قدرت خرید آن است؟ در بستر پول اعتباری جهل در ثمن معامله واقع می شود. مگر نه این است که ارزش ریال متأثر از هزاران پارامتر اقتصادی، سیاسی و غیره است به طوری که خبر لغو یک جلسه مذاکراتی و یا تغییر یک بند بودجه، ارزش پول کل مردم ایران را متأثر می کند. مگر نه این است که همه پول های اعتباری دنیا در ذات خود تحت سروری و آقایی دلار هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مگر نه این است که نظام سلطه از طریق پول اعتباری، تورم خود را به دنیا صادر می کند. مگر نه این است که واحد پولی ریال در ذات خود یک دور باطل را حمل می کند. مگر نه این است که امروز مهم ترین مانع سرمایه گذاری در تولید، نوسان ریال است. نوسان ارزش ریال از طرفی ورشکستگی های بسیاری را رقم زده و از سوی دیگر ثروت های باد آورده را نصیب عده ای می کند.

میرزایی ادامه داد: مگر نه این است که واحد ریالی پول موجب محجوریت روزافزون احکام شرعی اقتصادی اسلام شده است. امروز پرداخت دیه، مهریه، خمس و زکات با ریال ممکن نیست و حذف ربا از ذات نظام پول و اعتباری کشور غیرممکن شده است. مگر نه این است که ثبات و آرامش اقتصادی به عنوان دستور رهبر معظم انقلاب در سیستم ریالی غیرممکن است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی کشور هر لحظه باید محاسبه کنند که ارزش ریال بالا رفته یا پایین آمده، عنوان کرد: مگر نه این است که پول اعتباری زمینه کسب مال باطل را فراهم کرده و موجب گردش ثروت در دست ثروتمندان شده به گونه ای که هم اکنون ۶۵ درصد از نقدینگی کشور تنها در یک درصد حساب ها قرار دارد.

وی افزود: مگر نه این است که پول اعتباری، امکان خلق پول از هیچ را فراهم می کند که عامل اصلی تورم است. این به معنای امکان سرقت سیستمی ارزش پول است که نظام بانکی هزینه آن را از جیب ملت می دزدد. برای مثال کمرنگ چاپ کردن ۴ صفر از روی برخی از اسکانس ها به چه معنایی است و اما بعد برای برون رفت از این بحران، راهکاری هم وجود دارد؟

میرزایی با بیان اینکه طلایی کردن پول، تزریق دوباره پول سالم به شریان های اقتصاد ایران است، عنوان کرد: پیشوای ششم، حضرت امام صادق(ع) فرموده اند خداوند متعال، طلا و نقره را برای معاملات و ذخیره ارزش خلق نمود. نظام پولی مبتنی بر طلا و نقره در شرایط مختلف، امتحان خود را پس داده و نظام پول و طلا می تواند به عنوان یک نظام پولی مستقل از دلار و هر ارز اعتباری، تحریم پولی را غیرممکن سازد.

نماینده مردم  اصفهان در مجلس  شورای اسلامی ادامه داد: اهمیت مطلب تا آنجا است که در دیدار اخیر رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند دلار را باید به تدریج از معاملات جهانی خارج کرد. نظام پول طلا به دلیل عدم خلق پول گرفتار تورم بهره نمی شود و قدرت خود را حفظ می کند و ثروت هایی باد آورده ناشی از تورم و ورشکستگی های ناشی از رکود بلاموضوع می شود.

وی در ادامه نظام پول طلا را متناسب با نظام اقتصادی و احکام مالی اسلام دانست و افزود: حذف ربا تنها در شرایط ثبات بلندمدت ارزش پول امکان پذیر است. نظام پول طلا موجب توزیع ثروت و تخصیص عادلانه منابع پولی کشور می شود و رانت نامشروع خرج پول از هیچ را بلاموضوع می کند.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه نظام پول طلا، اقتصاد مقاومتی را معنا دار می کند چرا که اقتصاد مقاومتی بدون پول مقاوم امکان پذیر نیست، عنوان کرد: اگر بند ریال را از ناف دلار نبریدیم و پول کشور را به طلا میخکوب نکردیم، به صراحت می گویم اقتصاد ایران همچنان مستعمره دلارهای آمریکایی باقی خواهد ماند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: البته گردش پول طلا توسط ابزارهای نوین خدمات پولی میسر است اما مهم این است که منابع مصرفی بودجه و محاسبات اقتصادی کشور به پول طلا تبدیل شود و معیار همه آنها طلا باشد.

انتهای پیام

کد خبر 7691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =