کد خبر 7902
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

مقتدایی:

ایران تحت فشار هیچ امتیازی نمی‌دهد

ایران تحت فشار هیچ امتیازی نمی‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر منافع برجام برای ایران حاصل نشود، هیچ دلیلی وجود ندارد که امتیاز بیشتری بدهیم.

عباس مقتدایی خوراسگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ما، گفت: طرف‌های مقابل ما حاضر نیستند حقوق مسلم مردم ایران را به رسمیت بشناسند. ما بارها اعلام کرده‌ایم که به تعهدات خود عملکرد کرده‌ایم و طرف مقابل باید عهد و پیمان قبلی و فعلی خود را بپذیرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال فشار مداوم هستند و ما هم اعلام کرده‌ایم که اگر منافعی از برجام که برایمان مشخص بوده است حاصل نشود، هیچ دلیلی ندارد که امتیاز بیشتری بدهیم.

مقتدایی با تاکید بر اینکه ما موظفیم منافع ملت ایران را در نظر بگیریم نه خوش‌آمد سایر کشورهای بد پیمان و بدعهد را، افزود:  آنچه که الان حادث شده‌است اینکه طرف مقابل ما در حرف و سطح رسانه‌ای مطالبی را می‌گوید که حاضر نیست در واقعیت عمل آنها را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها تصمیم سیاسی خود را نگرفته‌اند در حالی که ایران تصمیم سیاسی خود را گرفته است؛ ما آماده تعامل با همه جهان و پیگیری‌های برجامی هستیم، اما طرف مقابل  آماده دادن حق ملت ایران نیست.

وی ادامه داد: ما تحت فشار هیچ امتیازی به دشمنان نخواهیم داد و به کسانی که بخواهند از شرایط جهانی به ضرر منافع ایران، اقدام کنند گلایه مندیم. اگر آمریکا و اروپا حقوق ایران را تضمین کنند، دسترسی به توافق به سرعت عملیاتی می‌شود.

مقتدایی با تاکید بر اینکه اگر توافقی صورت نگیرد، مقصر آن اروپایی‌هایی هستند که در زمستان یخ می‌زنند و در چنان شرایطی نباید از ما توقع همکاری داشته باشند، افزود: اروپایی‌ها در روزهای سخت پشت ایران را خالی کرده اند و آمریکایی‌ها بدعهدی و پیمان‌شکنی داشته اند؛ روزها و هفته‌های آینده نشان خواهد داد که آیا اروپا همچنان به عنوان دنبالچه آمریکا در سیاست خارجی و پیمان‌های اقتصادی عمل می‌کند یا اینکه منافع اروپا را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: منافع اروپا اقتضا می‌کند که حقوق ایران به رسمیت شناخته شود و در چنین شرایطی است که آنها می‌توانند از شرایط سخت زمستان آینده عبور کنند در غیر اینصورت از همین الان به اروپا هشدار می‌دهیم که توقع نداشته باشد بدعهدی کند و در مواقع نیاز ایران به آنها کمک کند.

انتهای پیام

کد خبر 7902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =