کد خبر 8029
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

مفتح در گفت‌وگو با نمایندگان:

ترور سلمان رشدی فقهی است نه سیاسی

ترور سلمان رشدی فقهی است نه سیاسی

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: حکم ارتداد سلمان رشدی فقهی است نه سیاسی. بر این اساس ترور وی هم مبنای ایدئولوژیک دارد و نمی‌توان آن را به جمهوری اسلامی ایران ربط داد.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ما، گفت: ترور سلمان رشدی نه در فضای سیاسی بلکه باید بر مبنای ایدئولوژی و مبانی عقیدتی انقلاب تبیین شود.
وی افزود: در کتاب آیات شیطانی، اهانت‌هایی به پیامبر عظیم الشان اسلام شده بود که طبق احکام شرعی دین اسلام مرتد است و باید اعدام شود حضرت امام نیز بر این مبنا فتوا صادر کردند. و حکمی فقهی فارغ از مسائل سیاسی بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با گذشت زمان ابعاد ترور سلمان رشدی بیشتر مشخص می‌شود، اما مسلم است که حکم حضرت امام، فقهی بود و مجازات هر کسی به پیامبر اسلام اهانت کند، اعدام است و امیدواریم که این حکم نهایی شود.
مفتح افزود: حضرت امام چند دهه قبل فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر کردند و فردی هم که عامل ترور این نویسنده مرتد است، حتی اهل کشورهای خاورمیانه هم نیست و ارتباطی با جنبش‌های آزادیبخش فلسطین هم ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که هر دولت یا گروه سیاسی بخواهد به هر نحوی این ترور را تحلیل کند، ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد.
وی ادامه داد: فردی که به سلمان رشدی حمله کرده، مسلمان بوده و بر اساس تکلیف خود دست به این اقدام زده است و به طور مشخص ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد و ارتباط منطقی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام

کد خبر 8029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =