کد خبر 8053
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

مختار:

گزارش بررسی متروپل شفاف نیست

گزارش بررسی متروپل شفاف نیست

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: در گزارش متروپل به موضوعاتی که به مدیریت شهری و شهرداری فشار آورده شده و درمورد اینکه چه کسانی فشار آوردند پرداخته نشده است. این مباحث باید شفاف شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در خصوص گزارش حادثه متروپل، گفت: موضوعات مختلفی در این گزارش عنوان شد اما به دلیل کمبود وقت کامل نبوده و بیشتر در رابطه با توصیف موضوعات گزارش تهیه شده است.

وی افزود: به علل مختلف ابعاد حادثه در گزارش ارائه نشده است. براساس ماده ۴۵ آئین نامه داخلی از همه دستگاه های دولتی یا ارگان های مقصر باید در این گزارش مشخص و با آن ها برخورد شود. دولت در بخش مسکن نیز نباید با نگاه سرمایه گذاری به این موضوع بپردازد. تراکم فروشی یکی از موضوعات قابل توجه است که در این حادثه نیز دخیل بوده است.

مختار ادامه داد: علیرغم طرح تفصیلی و مجوز ساخت ۸ طبقه، ۱۳ طبقه ساخته شده است و وزارت مسکن نظارتی بر این موضوع نداشته است، مراجع قضایی باید با خاطیان این حادثه برخورد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گزارش نظام مهندسی نیز کامل نبود، متاسفانه دوگانگی در عملکرد مناطق آزاد و دولت وجود دارد، شهرداری نیز گزارش تخلفات را ارائه نکرده است. در گزارش کمیسیون عمران به ترک فعل ها نیز پرداخته نشده است، ما به یک قانون جامع در حوزه ساماندهی مباحث مدیریت شهری نیاز داریم.

وی افزود: در گزارش باید موضوعاتی که به مدیریت شهری و شهرداری فشار آورده شده و درمورد اینکه چه کسانی فشار آوردند پرداخته نشده است. این مباحث باید شفاف شود البته ما از وزیر کشور و آقای نامی برای زحماتی که در این زمینه کشیده اند تشکر می کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 8053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =