کد خبر 8078
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

فرهنگی:

تاخیر در تامین اقلام مورد نیاز مردم جایز نیست

تاخیر در تامین اقلام مورد نیاز مردم جایز نیست

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تاخیر و تعلل در تامین اقلام مورد نیاز اقشار مختلف جایز نیست؛ بر اساس مفاد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تامین کالاهای ضروری برای همه متقاضیان بدون لحاظ خط کشی های غیر قابل عمل و اجرا، فوری و ضروری است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدحسین فرهنگی در نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی جلسه علنی امروز (سه شنبه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهید سلیمانی و همدانی، گفت: از پیشگاه آن بزرگواران عذرخواهیم که این روزها شاهد ابراز توهمات بیمارگونه کسانی هستیم که ثابت کردند مدت هاست با دشمنان قسم خورده ملت ایران همراه هستند. البته در عزم حامیان انقلاب اسلامی کوچکترین تاثیری ندارد.

وی خطاب به مسئولان دولت افزود: در تامین اقلام مورد نیاز اقشار مختلف تاخیر و تعلل جایز نیست؛ بر اساس مفاد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تامین کالاهای ضروری برای همه متقاضیان بدون لحاظ خط کشی های غیر قابل عمل و اجرا، فوری و ضروری است.

فرهنگی گفت: تامین اقلام جهیزیه برای همه متقاضیان با قیمت کارخانه یا پایین تر از آن و کمک به حل مشکل عموم مردم به ویژه بازنشستگان فاقد مسکن ضرورت دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در زیر پوست و لایه های مختلف دولت اتفاقات نگران کننده ای در جریان است؛ حمایت از فساد در زیرمجموعه های برخی وزارتخانه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش و مقابله با کسانی که با فساد و تخلف های مالی مبارزه و مخالفت می کنند از جمله این موارد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد:  انتخاب مدیران ضعیف در رده های مختلف و عدم نظارت بر رفتار آنان و استفاده از افراد مسئله دار از جمله حامیان همین بیانیه دهنده مفلوک در رده های مهم مدیریتی از جمله مواردی است که باید مراقبت های مورد نیاز به عمل بیاید.

فرهنگی خطاب به هیات رییسه، اظهار داشت: رعایت آیین نامه داخلی مجلس مانند ماده ۱۶۱ آیین نامه در مورد طرح ها و لوایح دوفوریتی ترتیباتی را مقرر داشته و حتی اگر کمیسیون گزارش نداشت، ملزم داشته که اصل طرح در دستور قرار گیرد.

وی افزود: ارجاع طرح دوفوریتی به کمیسیون پس از تصویب کلیات هم لازم است دارای زمان کوتاه متناسب با ماده مذکور باشد. در حالی که طرح دوفوریتی مربوط به اجاره مسکن حتی در دستور هفتگی کمیسیون قرار نمی گیرد و دو ماه از تصویب دو فوریت گذشته است.

فرهنگی گفت:  موارد کلان مربوط به زیرساخت های مورد نیاز مجلس نیز به درستی پیگیری نمی شود و شاهد کندی در موارد متعدد هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد:  یادآور می شود در کمیسیون آموزش و تحقیقات در ارتباط با سوال از وزیر علوم تعلل صورت می گیرد و در سایه آن اتفاقات غیر قابل توجیهی در جریان است؛ آیا هیات رییسه در بند ۷ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس وظیفه مسئولیت و نظارت بر رعایت اوقات و مهلت های قانونی مذکور در این آیین نامه را بر عهده ندارد؟ با چه توجیه و استدلالی سوال های اینجانب از وزیر مذکور که برابر بند ب ماده ۲۰۷ باید ظرف مدت ۱۵ روز در کمیسیون مطرح شود، با گذشت بیش از ۳ ماه در دستور قرار نمی گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 8078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =