کد خبر 8209
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

آصفری:

تورم و مسابقه ثروت اندوزی و گران فروشی مردم را به ستوه آورده است

تورم و مسابقه ثروت اندوزی و گران فروشی مردم را به ستوه آورده است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: تورم بی سابقه و مسابقه ثروت اندوزی و گران فروشی مردم را به ستوه آورده است. قیمت فزاینده و نا معقول کالاها بالاخص مواد غذایی و مایحتاج مردم هر روز بیش از پیش حجم سفره ها را کوچک تر کرده است. سوال این است که آیا با وجود این همه دانشگاه و دانشکده های علوم اقتصادی در سراسر کشور نمی توان راهکار علمی برای کاهش تورم پیدا کرد؟

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۳۰ مرداد ماه) در نطق میان دستور خود امام حسین (ع) عامل اصلی انحراف را دنیاطلبی مسئولان دانست و می فرماید" شما در مقابل حق مستضعفان سکوت کردید و هرجا حق خودتان درمیان بود به شدت ایستادید و آن را مطالبه کردید. شما حاضر نیستید از هیچ چیز بگذرید؛ از جانتان،   مالتان واز وجاهت و آبرویتان، بعضی اهل نماز و روزه اند اما نسبت به تبعیض و ناعدالتی حکومت ها ساکت اند. برخی دنبال مال اندوزی و دنیاطلبی و برخی دیگر مشغول کرسی درس خود هستند و آیات قرآن را تفسیر می کنند و مسئله شرعی می گویند".

وی اظهار کرد: در این شرایط بود که امام حسین(ع) وظیفه فراموش شده علمارا به آنان گوشزد می کند و می فرماید" این ستمگران و این فاسدان را می بایست امر به معروف و نهی از منکر می کردید که نکردید. معصیت شما از همه زیان بار تر است، زیرا عالم به دین بودید و چشم مردم به شما بود و شما را نماینده اسلام می دانستند".

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: چهارعامل اصلی که باعث انحطاط و نابودی حکومت ها می شود عبارتند از؛ ظلم و بی عدالتی، فساد اداری، اقتصادی و اخلاقی، تفرقه و تشتت و ترک امر به معروف و نهی از منکر که امر به معروف و نهی از منکر فقط بدحجابی و روزه خواری نیست. مصادیقی همچون بی عدالتی و تبعیض در حقوق و دستمزد، پارتی بازی در اشتغال جوانان، لابی گری و واسطه گری در انتصابات مسئولان، عدم رعایت کرامت انسانی و به کار بردن عناوینی همچون بیشرف و الدنگ در مقابل بی احترامی فردی که به اعتقادات مذهبی مردم داشته به غیر از این که جامعه را تحریک کند در امر به معروف جایگاهی ندارد.

آصفری ادامه داد: امر هرگونه اقدام و حرفی که باعث دو قطبی کردن کشور شود به صلاح نمی باشد. تضاد بین اسلام ناب و اسلام اموی از صدر اسلام وجود داشته است. بنی امیه اسلامی را تبلیغ می کردند که تضادی بین گنج قارون و قدرت فرعون نداشت. بلکه خود ریشه اشرافیت اقتصادی و سیاسی بود. اسلام آمریکایی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوتی در مقابل ظلم و سکوت در برابر حقوق مظلومان.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: امام حسین (ع) در کربلا با یک لشگر روبه رو نبود بلکه با یک جریان و جهان انحراف مواجه بود. با جریانی که پول داشت، قدرت داشت، رسانه داشت، واعظ داشت و در یک کلام همه چیز  داشت ولی حسین بن علی (ع) در مقابل این جهان پر از انحراف احساس ضعف نکرد و یک تنه به میدان آمد. عظمت کار امام حسین (ع) در جایی است که در مقابل فشار سنگین یک دنیای معترض و مدعی تردید نکرد، امام خمینی هم از عظمت پوشالی دشمن نترسید و در مسیر امام حسین (ع) قیام کرد.

وی گفت: درس بزرگ عاشورا و کربلا این است که اگر امامت نباشد، اگر رهبری نباشد، اگر هدف نباشد و اگر حسین(ع) نباشد چرخیدن به گرد خانه خدا با بت خانه مساوی است. امروز برخی به دنبال تضعیف اصل نظام و انقلاب هستند و دشمن به دنبال تحریف و تضعیف نظام هستند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تبیین در مقابل تحرف است. با تحریف سی هزار نفر مقابل امام حسین (ع) ایستادند و سیدالشهداء(ع) با هفتاد نفر به تبیین پرداختند. با تحریف دشمن کاری کرد که مردم فکر کردند با کشتن امام حسین (ع) به ثواب هم می رسند.

آصفری گفت: تورم بی سابقه و مسابقه ثروت اندوزی و گران فروشی مردم را به ستوه آورده است. قیمت فزاینده و نا معقول کالاها بالاخص مواد غذایی و مایحتاج مردم هر روز بیش از پیش حجم سفره ها را کوچک تر کرده است. سوال این است که آیا با وجود این همه دانشگاه و دانشکده های علوم اقتصادی در سراسر کشور نمی توان راهکار علمی برای کاهش تورم پیدا کرد؟

وی افزود: شایسته سالاری نباید در دولت انقلابی فقط شعاری باشد برخی از آقایان وزرا پس از اخذ رای اعتماد از مجلس انقلابی و رییس جمهور مردمی معیارهایی غیر از شایستگی را ملاک قرار دادند. مدیران دولت قبل که گفتمان متفاوتی دارند همچنان در راس کار هستند.

آصفری تاکید کرد: مردم در ۲۴ خرداد گفتمان اشرافی گری، تنبلی مدیران، خودباختگی در برابر بیگانه و تکبر مسئولان در برابر ملت را نفی کردند و دست رد به سینه این طرز تفکر زدند. نظام مالیاتی همچنان ضعیف و ناکارآمد است و برمدار عدالت نمی چرخد، اراده ای برای تثبیت ارزش ریال در  برابر ارزهای خارجی در بانک مرکزی وجود ندارد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد:  توجه به اصل کرامت انسانی در ۱۰ اصل قانون اساسی به صراحت تصریح شده، این چه روشی است که بازنشستگان ما و فرهنگیان ما که هم به جهت سی سال خدمت و هم به جهت علوم و دانش و خدمت صادقانه که بایستی سرلوحه کرامت باشند، هر روز و هر هفته برای تامین معیشت خود نیاز به تجمعات آنچنانی داشته باشند که هم کرامت آنها خدشه دار شود و هم دوست و دشمن خدمات آنها را زیر سوال ببرند.

آصفری گفت: اگرچه خطاب کنونی به این دولت است اما گلایه به دولت گذشته دارم که اگر روی صندلی قضاوت بنشینند بایستی پاسخگوی خیلی از فرصت های سوخته باشند. پروژه نحس و مرموز عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی با دقت و حساسیت بایستی رصد شود و از هرگونه آسیب اجتماعی به منافع ملی باید پیشگری شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که بودجه به طور ۱۰۰ درصد محقق نمی شود شکل قانون بودجه است که خود ما می نویسیم. در قانون بودجه مصارف و منابع در تراز هم می باشند. مصارف داخی می باشد، هزینه ها واقعی می باشد اما آیا منابع واقعی است؟ آیا مالیات فروش نفت واقعی است که مثلا در تبصره۱۴ امروز نباید نسبت به سازمان برنامه و بودجه گلایه داشته باشیم که کاری که ما امسال در  بودجه انجام دادیم ۶۶۰ هزار میلیارد مصارف می باشد که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

انتهای پیام

کد خبر 8209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =