کد خبر 8291
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

کریمی:

ضرورت انطباق توافق با شروط رهبری/ تضمین کافی برای لغو تحریم ها گرفته شود

ضرورت انطباق توافق با شروط رهبری/ تضمین کافی برای لغو تحریم ها گرفته شود

نماینده مردم اراک در مجلس، گفت: هر توافقی مغایر با شروط نه گانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، قابل قبول نخواهد بود. با توجه به بدعهدی های مکرر طرف‌های مقابل به ویژه آمریکا باید تضامین کافی و محکم اخذ شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با تسلیت ایام عزای اهل بیت (علیه السلام) و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و شهدای دشت کربلا و سالروز شهادت امام سجاد (ع)  و با تبریک روز پزشک گفت: فرا رسیدن هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و دولتمردان مخلص و انقلابی را گرامی داشته و به رییس جمهور محترم و اعضای هیات دولت و همه مدیران و کارکنان خدوم در بدنه دولت بابت یکسال تلاش برای خدمت به مردم، تبریک عرض می نمایم.

وی افزود: انجام ۳۱ سفر استانی در کمتر از یکسال و حضور مستمر جناب آقای رییسی در بین مردم، گواه روشنی برای اثبات مردمی بودن دولت ایشان است. دولت انقلابی و مردمی آقای رییسی نشان داد که با وجود تداوم تحریم‌ها و باج خواهی استکبار جهانی، می توان با مدیریت جهادی، دستاوردهای قابل توجهی در امور مختلف کسب نمود.

کریمی ادامه داد: خرید و تولید واکسن و مقابله با بیماری کرونا، افزایش صادرات نفت و انتقال ارز حاصل از آن، افزایش صادرات غیر نفتی، راه اندازی مجدد کارخانجات و واحد های تولیدی تعطیل، تامین آب، برق و گاز مورد نیاز کشور و به حداقل رساندن میزان قطع آنها، تقویت و بهبود چشمگیر دیپلماسی اقتصادی در صحنه بین المللی و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه و سایر کشورها و پیوستن به کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  از جمله دستاوردهای دولت است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در ماه‌های گذشته افزایش تورم جهانی با آثار تورمی ناشی از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که یک ضرورت قطعی و اجتناب ناپذیر بود همراه شد و فشار بسیار زیاد و غیر قابل تحملی را بر معیشت آحاد جامعه که دارای حقوق ثابت هستند بویژه کارمندان، کارگران، فرهنگیان، کادر نیروهای نظامی و انتظامی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی، وارد آورد.

کریمی گفت:  اگرچه با تلاش‌های مسئولان تیم اقتصادی دولت تلاش زیادی برای مهار عوامل تورم زا بویژه رشد پایه پولی و نقدینگی بعمل آمده و روند افزایش نرخ رشد تورم طی ماه‌های اخیر متوقف شده و با پرداخت یارانه معیشتی بخشی از مشکلات مردم کاهش یافته است، اما نرخ تورم موجود نیز برای آحاد جامعه بویژه اقشار ضعیف و دارای درآمد ثابت قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه لازم است دولت برای کاهش قیمت‌ها و جبران آثار تورم در معیشت مردم، تدابیر مناسبی اتخاذ نماید، ادامه داد: اگر دولت به هر دلیلی نمی تواند نرخ تورم را به سطح قابل قبولی کاهش دهد، به استناد قانون خدمات کشوری و بطور منطقی باید مبلغ دریافتی حقوق بگیران شاغل و بازنشسته را افزایش دهد تا کاهش ارزش واقعی حقوق آنها جبران شود.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: عملکرد دولت در زمینه تصمیم گیری برای رتبه بندی فرهنگیان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی با تاخیر چند ماهه در این خصوص قابل قبول و توجیه نیست. انتظار داریم تصمیم اتخاذ شده در خصوص رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق این بازنشستگان عزیز که در سال‌های طولانی خدمت خود برای گرداندن چرخ تولید و اقتصاد کشور زحمت کشیده اند، در اسرع وقت اجرایی شود.

وی افزود:  از رئیس جمهور انتظار داریم در پایان اولین سال از فعالیت دولت سیزدهم به وعده خود عمل نموده و آن بخش از وزراء، استانداران و مدیرانی که عملکرد آنها با شاخص های دولت مردمی و انقلابی فاصله داشته و نشان داده اند که نمی توانند در عرصه مدیریت جهادی دولت سیزدهم پا به پای رییس جمهور حرکت کنند را با افراد شایسته و کارآمدتر جایگزین نمایند تا انتظارات گسترده رهبری، مردم و مجلس از این دولت برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه عدالت و تقویت معیشت و رفاه مردم محقق شود.

کریمی گفت: شواهد نشان می دهد که مذاکرات هسته ای روزهای پایانی خود را سپری می کند، به مسئولان ذیربط در مذاکرات یادآور می شوم هر توافقی که با شروط نه گانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مغایرت داشته باشد، قابل قبول نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با توجه به بدعهدی های مکرر طرف‌های مقابل بویژه آمریکا و خروج او از برجام، باید تضامین کافی و محکم برای جلوگیری از تکرار تخلف طرف‌های مقابل اخذ شود و در مورد لغو کامل تحریم ها نیز امکان انجام راستی آزمایی دقیق و اطمینان بخش توسط جمهوری اسلامی ایران، ملاک توافق قرار گیرد.

وی گفت: هرتوافقی که باعث ایجاد گشایش واقعی و انتفاع اقتصادی برای ملت ایران و فعالان اقتصادی کشور نشود و حقوق قانونی ملت ایران در صنعت هسته ای در شرایط کنونی و آینده بطورکامل در آن رعایت نشود، نزد نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی قابل قبول نخواهد بود.

کریمی افزود: با عنایت به نزدیک بودن اربعین حسینی، ضروری است مسئولان ذیربط در کلیه دستگاه‌های با استفاده از خدمات هیات ها و موکب‌ها و نذورات مردمی زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای تشرف خیل عظیم مشتاقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین را با هزینه مناسب فراهم نمایند بویژه در مورد هزینه سفر هوایی به عراق که متاسفانه مبلغ آن از هزینه سفرهای هوایی خارجی خیلی بیشتر است و این امر گلایه گسترده زائرین را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: علی‌رغم استقرار صدها واحد صنعتی بزرگ و کوچک در شهرستان اراک، این شهرستان دارای بالاترین نرخ بیکاری در بین شهرستان‌های استان مرکزی است و مهمترین علت این امر، عدم فعالیت کامل واحدهای صنعتی در این شهرستان است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: آن دسته از مسئولان دولتی که بدون توجه به ظرفیت‌های تولیدی کارخانجات کشور، زمینه واردات را فراهم می کنند و یا افراد بخش خصوصی به واردات محصولات صنعتی که در شرکت‌هایی چون هپکو، واگن سازی پارس، کمباین سازی، آذرآب و ماشین سازی اراک تولید می شوند، اقدام می کنند، قطعا به کشور خیانت می کنند و فرصت های شغلی مورد نیاز جوانان بیکار را به کارگران خارجی هدیه می کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس  گفت: امیدواریم وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های حوزه انتخابیه اینجانب و همچنین وزیر بهداشت و درمان در خصوص بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان اراک عنایت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 8291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =