کد خبر 8369
۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

بازدید قالیباف و نمایندگان لرستان از قلعه فلک‌الافلاک/ بررسی موانع ثبت‌ جهانی قلعه

بازدید قالیباف و نمایندگان لرستان از قلعه فلک‌الافلاک/ بررسی موانع ثبت‌ جهانی قلعه

رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان لرستان در روز دوم نظارت ستادی، از قلعه تاریخی فلک الافلاک به عنوان یکی از آثار ملی کشور بازدید کردند.

به گزارش نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور انجام دومین نظارت ستادی خود عازم استان لرستان شده است، بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۳ شهریورماه) به همراه نمایندگان استان لرستان با حضور در شهر خرم آباد، از قلعه باستانی فلک الافلاک به عنوانی یکی از چهار جاذبه برتر گردشگری کشور که مشکلاتی در زمینه ثبت جهانی آن وجود دارد بازدید کرد.

بخشی از محوطه اطراف قلعه فلک‌ الافلاک از سالیان گذشته در اختیار نهادهای نظامی بوده که بخشی از آن آزادسازی و به باغ گلستان تبدیل شده است، مسئولین این قلعه از رئیس قوه مقننه درخواست داشتند تا اقدامات لازم برای تسهیل در روند آزادسازی اراضی باقی مانده حومه قلعه صورت گیرد.

قلعه تاریخی فلک‌الافلاک در سال ۱۳۴۸ به شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این قلعه بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز خرم‌آباد بنا شده و در منابع تاریخی نام‌های از جمله دژ شاپورخواست، سابر خاست و قلعه خرم‌آباد بر آن نهاده شده است.

انتهای پیام

کد خبر 8369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =