کد خبر 8394
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

فیروزی در گفتگو با نمایندگان ما: 

هنوز خبری از لایحه تفکیک وزارت صمت نیست/ باید دو وزیر به مجلس معرفی شود 

هنوز خبری از لایحه تفکیک وزارت صمت نیست/ باید دو وزیر به مجلس معرفی شود 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هنوزی خبری از ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت به مجلس نیست. اگر مجلس با تفکیک موافقت کند، باید دو وزیر به مجلس معرفی شوند.  

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: حدود یک ماه قبل طرح استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد، اما استیضاح عملاً به رأی گذاشته نشد.  

وی متذکر شد: دلیل این مسئله آن بود که دولت اعلام کرده بود قرار است لایحه‌ای مبنی بر تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی به مجلس بیاورد که هنوز هم این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است و از آن خبری نیست.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته در مجلس قبل لایحه‌ای توسط دولت به مجلس ارائه شده بود اما در مجلس لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب نرسید.  

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد نمایندگانی که نظر مثبتی نسبت به تفکیک وزارت صمت ندارند، بیشتر از افرادی است که موافق این مسئله هستند.  

فیروزی گفت: البته از آنجایی که هنوز لایحه تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده و دلایل دولت مشخص نیست، نمی‌توانیم بگوییم که مجلس به این موضوع رأی مثبت می‌دهد یا خیر. باید اجازه دهیم که دلایل دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی مشخص شود.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت به مجلس، گفت: با صحبت‌هایی که اخیراً وزیر صمت داشته است، به زودی قرار است لایحه تفکیک وزارت صمت به مجلس ارائه شود.  

فیروزی گفت: باید اول ساختار وزارتخانه مشخص شود و اگر لایحه تفکیک وزارت صمت در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، سپس باید وزرای آن به مجلس معرفی شوند، یعنی باید یک وزیر برای وزارت صنعت و معدن و یک وزیر هم برای بازرگانی به مجلس معرفی شوند.

انتهای پیام

کد خبر 8394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =