کد خبر 8423
۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

قواعد افشاء و محرمانگی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تعیین شد

قواعد افشاء و محرمانگی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تعیین شد

بانک مرکزی موظف شد مشروح مذاکرات و مصوبات هیأت عالی را نهایتاً تا ۱۰ روز کاری بعد از برگزاری جلسه از طریق پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی منتشر کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، در جلسه نوبت عصر امروز (یکشنبه) در جریان رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، ماده ۱۱ این طرح مرتبط با «قواعد افشاء و محرمانگی» است، به شرح زیر تصویب کردند:

ماده ۱۱

الف-‌ اصل در مذاکرات و مصوبات هیأت عالی و سایر ارکان بانک مرکزی، غیرمحرمانه بودن و انتشار عمومی آن‌هاست. بانک مرکزی موظف است مشروح مذاکرات و مصوبات هیأت عالی را نهایتاً تا ۱۰ روز کاری بعد از برگزاری جلسه از طریق پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی منتشر کند.

ب- موارد زیر از انتشار عمومی مستثنی هستند:

۱. موضوعات مؤثر بر امنیت ملی و اسرار حاکمیتی؛

۲. اطلاعاتی که افشای آن‌ها مصداق نقض حریم خصوصی یا اسرار تجاری اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد؛

۳. مذاکرات و تصمیماتی که انتشار آن‌ها قبل از نهایی شدن می‌تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

پ-‌ دستورالعمل مربوط به قواعد محرمانگی در بانک مرکزی مشتمل بر نحوه انتشار مذاکرات و مصوبات و شرایط و زمان‌بندی خروج مصوبات محرمانه از قید محرمانگی، به پیشنهاد هیأت عالی به تصویب مجمع عمومی بانک مرکزی رسیده و بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی قرار می‌گیرد. تشخیص موارد محرمانه و غیرقابل انتشار در چهارچوب دستورالعمل مذکور با رئیس کل است.

ت-‌ اعضای ارکان و کارکنان و کارگزاران بانک مرکزی و سایر اشخاص مطلع نباید اطلاعات محرمانه‌ دولت، بانک مرکزی و «اشخاص تحت نظارت» را جز به موجب قانون یا حکم دادگاه، افشا کنند.»

انتهای پیام

کد خبر 8423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =