کد خبر 8455
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

منادی در نطق میان دستور:

با قانون رتبه بندی معلم از حالت کارمندی خارج می شود/ اضافه شدن ۴۵ تا ۹۰ درصد فوق العاده ویژه به دریافتی معلمان

با قانون رتبه بندی معلم از حالت کارمندی خارج می شود/ اضافه شدن ۴۵ تا ۹۰ درصد فوق العاده ویژه به دریافتی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با رتبه بندی معلمان جایگاه ها تعریف و قطعا در نهایت منجر به افزایش کیفیت آموزش در کشور خواهد شد. به علاوه اینکه با این قانون، معلم از حالت کارمندی نیز خارج خواهد شد و حدود ۴۵ تا ۹۰ درصد تحت عنوان فوق العاده ویژه به دریافتی او اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گزارشی از عملکرد کمیسیون آموزش و به طور کلی مجلس که کاری کارستان در مجلس یازدهم بود، ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: امروز صبح خدمت رئیس مجلس عرض کردم که چرا در باب جهاد تبیین روی این موضوع که مجلس یازدهم اقدامات در مسیر دانش بنیانی و دانش پروری داشته کاری صورت نمی‌گیرد. هیچ یک از مجالس قبلی در این حوزه عملکردی چنین درخشان نداشتند.

منادی سفیدان با بیان اینکه دانش امروز در دنیا یک چرخه تأمین دارد، اضافه کرد: در دنیا به این چرخه به صورت یکپارچه نگاه می‌شود، یعنی آموزش از یک جا شروع و به جای دیگری ختم می‌شود. ما در مجلس از صفر تا ۶ ساله‌ها را با شکل گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از بهزیستی گرفتیم و به آموزش و پرورش تحویل دادیم. این اولین قسمت زنجیره تأمین بود که مجلس یازدهم انجام داد.

وی اضافه کرد: پس از این، ۷ تا ۱۸ سالگی است که در این زمینه مجلس یازدهم پس از ۱۰۰ سال از شکل گیری آموزش جدید، مجلس یازدهم بود که توانست بزرگترین تحول را با تصویب قانون رتبه بندی معلمان ایجاد کند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه هیچ گاه فراموش نمی‌کنم که ۹۶ درصد همین مجلس به کلیات رتبه بندی معلمان رأی داد، افزود: امروز اگر با واریزی هفته گذشته، سفره معلم مقداری رنگی تر شده، گام عملی در اعتلای معیشت معلمان بود.

وی یادآور شد: معلم در طول ۱۰۰ سال گذشته از عنصر معلمی با عنوان رقابت بی بهره بود و نومعلم با معلمی که ۳۰ سال سابقه داشت، تفاوتی دانشت؛ با رتبه بندی معلمان جایگاه ها تعریف و قطعا در نهایت منجر به افزایش کیفیت آموزش در کشور خواهد شد. به علاوه اینکه با این قانون، معلم از حالت کارمندی نیز خارج خواهد شد و حدود ۴۵ تا ۹۰ درصد تحت عنوان فوق العاده ویژه به دریافتی او اضافه می‌شود.

منادی سفیدان با تأکید بر اینکه به همت کمیسیون آموزش مجلس ثمره تحولات در آموزش و پرورش را خواهید دید، اضافه کرد: ادامه مسیر چرخه تأمین دانشگاه‌ها است که از سن ۱۸ سالگی به بعد است، برای این مقطع تحصیلی نیز مجلس یازدهم در سال نخست فعالیت خود، همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه‌ها را دنبال کرد و جلوی خروج مغزها گرفته شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: پس از دوره دانشگاه زمان بهره مندی از علم یک فارغ التحصیل است که مجلس یازدهم با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، خروجی فعالیت ۷ هزار شرکت دانش بنیان را با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی با ۴۰۰ هزار اشتغال در سال گذشته رقم زد. قانون جدیدی که قانون سال ۱۳۸۸ را تکمیل کرد، تمامی موانع بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه این مجلس یک مجلس دانش بنیان بوده و در اعتلای کشور گام‌های مهمی را برداشته است، گفت: خداروشکر مشکل معلمان طرح مهرآفرین نیز حل شده و با کمک هیأت تطبیق این مسئله را دنبال کردیم. امسال نیز سال مهارت و آموزش مهارتی است و این موضوع را در کمیسیون آموزش پیگیری خواهیم کرد.

منادی سفیدان درباره مسائل حوزه انتخابیه نیز گفت: با وجود اینکه در بسیاری از شاخص‌ها استان آذربایجان شرقی عقب ماندگی دارد، اما اخیرا میزان ۱۲۵ میلیون متر مربع آب از محل پساب تصویه خانه تبریز وارد دریاچه ارومیه کردیم که بسیار مهم است و امیدوارم با تکمیل سایر پروژه‌ها این رقم ارتقا پیدا کند. همچنین راه آهن استان تا ۳ الی ۴ کیلومتری شهرک خاوران رسیده ولی به مقصد مورد نظر نرسیده که باید تکمیل شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: این مجلس، دانش بنیان ترین مجلس پس از انقلاب است و نباید اجازه هجمه به این مجلس بدهید.

انتهای پیام

کد خبر 8455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 1
    کدوم جایگاه یه قصاب هم مسخره میکنه معلم رو ،بچه ای که سرش کلاه گذاشتین بیضه هاشو بخورین میدونیم ازکجا میگین
  • سردار ایرانی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    یعنی اینقدر قحط الرجال شده، که یکی پیدا نمیشه دهن این ... رو ببنده!! هر روز از خوابکه بلند میشه میاد یه چرتی بزبون میاره و میره!! آخه ... برو ببین حرفای گذشته رو چقدر عملی کردن که دست بردار نیستی!! فقط یه چیز بگم خلاص،، خودتی!!!!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    تهش بگو دریافتی یک معلم با 20 سال سابقه چند میشه خلاص ، با عدد و درصد چیزی حل نمیشه
  • احمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    میدونیم به زودی میخواین واسه کارمندا افزایش بزنین میخواین معلم هارو ازاین افزایش کناربزارین تو کارتو بکن ما هم میدونیم چیکارکنیم