کد خبر 8471
۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

دشتی در گفت‌وگو با نمایندگان ما:

رئیس‌جمهور تا ۲۴ شهریور فرصت معرفی وزیر کار را دارد 

رئیس‌جمهور تا ۲۴ شهریور فرصت معرفی وزیر کار را دارد 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز وزیر پیشنهادی کار به مجلس شورای اسلامی معرفی نشده است و رئیس جمهور تا ۲۴ شهریور باید گزینه خود را معرفی کند.  

محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان ما، درباره معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس گفت: هنوز نامه‌ای از طرف دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس نرسیده است.  

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور تا ۲۴ شهریور ماه فرصت دارد که گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.  

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس مجلس و اعضای هیئت رئیسه مجلس پیگیری‌های لازم را از طریق دولتمردان و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور انجام دادند مبنی بر اینکه چه زمانی قرار است وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی شود، گفت: رئیس مجلس و اعضای هیئت رئیسه با دولتمردان صحبت کردند و پیگیری‌هایی را انجام دادیم و امیدوارم که در زمان مقرر وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی شود.  

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات تابستانی و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه هستیم و در صورت تداخل زمانی زمان معرفی وزیر پیشنهادی کار با تعطیلات مجلس تکلیف چیست، گفت: با توجه به اینکه ایام اربعین را در پیش داریم، هیئت رئیسه مجلس به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و تعطیلات تابستانی آنان در کنار هم و به مدت دو هفته باشد.  

وی بیان کرد: ما باید ببینیم که دقیقاً در چه تاریخی دولت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند و به محض آن دولت گزینه خود را معرفی کند، پس از یک هفته باید جلسه رأی اعتماد برگزار شود.  

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تا۲۴ شهریور ماه گزینه پیشنهادی تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی نشود، طبق قانون امضای سرپرست وزارت کار دیگر اعتبار ندارد، مگر آنکه رئیس جمهور از مقام معظم رهبری اذن بگیرد و مدت سرپرستی سرپرست وزارت کار را تمدید کند. البته ما امیدواریم که در موعد مقرر رئیس جمهور وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی کند.

انتهای پیام

کد خبر 8471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =