کد خبر 848
۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

عباس زاده مشکینی قرائت کرد:

گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت کمیسیون متبوعش با برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت کشور خبر داد.

به گزارش نمایندگان‌ما، محمود عباس زاده مشکینی در نوبت عصر نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ شهریور ماه)  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت احمد وحیدی وزیر پیشنهادی وزارت کشور دولت سیزدهم گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد.

متن گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بدین شرح است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام احترام؛

مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به ‌پیوست گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می‌شود.

محمد جلال زاده

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

نتیجه بررسی کمیسیون امنیت ملی درخصوص صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی کشور در سه بخش انطباق مدارک، سوابق و تطبیق با اسناد بالادستی تقدیم می شود.

براساس اطلاعات، اسناد و مدارک موجود وزیر پیشنهادی دارای مدارک مهندسی و صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری تخصصی در رشته مدیریت راهبردی از دانشگاه دفاع ملی است.

ایشان گردش مدیریت بسیار گسترده ای داشته، به طور نمونه فرمانده نیروی قدس سپاه به مدت ۸ سال، وزیر دفاع، رئیس دانشگاه دفاع ملی، عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست های کلی نظام، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سوابق ایشان است.

وزارت کشور یک وزارت استراتژیک و راهبردی است و حساس ترین و حیاتی ترین نقش را در کارآمدی دولت برعهده دارد و در ۴ محور وظایف این وزارتخانه قابل طبقه بندی است؛ سیاسی- اجتماعی، امنیتی- انتظامی، هماهنگی امور اقتصادی، شوراها و مدیریت امور شهری و روستایی؛ و در ذیل این ۴ محور، ۱۴ بخش تعریف شده که در رأس آنها امور سیاسی، احزاب، تشکل های سیاسی، اقلیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی، شوراها، توسعه مدیریت منابع استانی و انسانی، ثبت احوال، آموزش و پژوهش، دولت الکترونیک، بانوان و امور خانواده، مبارزه با مواد مخدر و... قرار دارند.

وزارت کشور در بین دستگاه های اجرایی اهمیت بالایی دارد و در استان ها، استاندارانش، در شهرستان ها، فرماندارانش  و در بخش ها، بخشدارانش و در سراسر کشور حدود ۳۵۰۰ مدیر ستادی و صفی زیرمجموعه آن نقش آفرینی می کنند و به عبارتی کارآمدی آن یکی از مولفه های کارآمدی دولت است و وزیر پیشنهادی در برنامه های ارائه شده خود برای تغییر و تحول در همه حوزه ها برنامه دارد.

دکتر وحیدی با توجه به تجربه اداره دانشگاه و تجربه زیاد خود می توانند مسائل و مشکلات این وزارتخانه را مدیریت کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 848

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =