کد خبر 8779
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

قاسم پور:

سیاست‌های کلی برنامه هفتم زمینه‌ساز تصویب احکام تحولی برای زنان و خانواده است

سیاست‌های کلی برنامه هفتم زمینه‌ساز تصویب احکام تحولی برای زنان و خانواده است

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یکی از نکات مهم سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را توجه به رشد و شکوفایی زنان و رفع موانع این مسیر عنوان کرد و گفت: این موارد زمینه‌ساز طراحی و تصویب احکام جامع و تحولی برای زنان و خانواده است.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره ه ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه نوشت:

«سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه‬⁩ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد. یکی از نکات مهم در این سیاست‌ها توجه به رشد و شکوفایی زنان و رفع موانع این مسیر است؛ راهبردی که توجه جدی به آن در تدوین مواد برنامه هفتم توسعه موجب تحول در حوزه زنان خواهد شد.

در کنار این موضوع، تحکیم نهاد خانواده، مسئله استراتژیک جمعیت و  بعد خانوار، مداخله مؤثر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و نهایتاً استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی نیز در سیاست‌های برنامه، ابلاغ شده که زمینه‌ساز طراحی و تصویب احکام جامع و تحولی برای زنان و خانواده است.»

روز گذشته مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.

رییس جمهور نیز سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد هر چه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را متناسب با سیاست‌های کلی این برنامه که امروز از سوی رهبری ابلاغ شد، تدوین کرده و در مسیر بررسی و تصویب در هیات دولت قرار دهد.

انتهای پیام

کد خبر 8779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =