کد خبر 8950
۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

محفوظی:

باید با طبیعت آشتی کنیم نه اینکه آب را از دریا به فلات منتقل کنیم

باید با طبیعت آشتی کنیم نه اینکه آب را از دریا به فلات منتقل کنیم

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای رفع مشکل آبی راه‌های اشتباه گذشته را اصلاح کرد گفت که باید با طبیعت آشتی کنیم نه اینکه آب را از دریا به فلات منتقل کنیم.

به گزارش نمایندگان ما، مجتبی محفوظی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی درباره راهکار مقابله با مشکل کم آبی گفت: پروژه‌هایی همچون انتقال آب برای حل مشکل کم آبی درست نیست؛ اینکه آب را از خلیج فارس به هزار کیلومتر آن طرف‌تر و با ارتفاع دو سه هزار پا با هزینه بسیار منتقل کنیم، آب در هاون کوبیدن است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو خط مشی اشتباهی در ده‌های اخیر داشته است، ‌ افزود: با توجه به اینکه ما کشور کم آبی هستیم، باید به فکر آینده آبی کشور بوده تا کمتر درگیر بحران آب و کم آبی شویم. برای رسیدن به این هدف لازم است به روش‌های سنتی قبلی برگشته و با طبعیت آشتی کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: با کارهایی همچون طرح‌های انتقال آب و ایجاد و احداث سدها آن هم بدون مطالعه و اخذ مجوز زیست محیطی روش نادرستی را در پیش گرفتیم؛ سدسازی بی‌رویه انجام شد و بعد هم افتخار کردند که جزو سازندگان سد در دنیا هستیم. باز هم می‌گویم برای اینکه در آینده با مشکل آبی مواجه نشویم نباید به دنبال راه حل هایی همچون انتقال آب از دریا به فلات رویم بلکه راهکار درست اصلاح روش‌های اشتباه گذشته است.

محفوظی توضیح داد: باید مسیر گذشته مربوط به قنات و آبخیزداری سنتی کشاورزان در سطح کشور را در پیش گرفته و تالاب‌ها، رودخانه‌ها و قنات‌ها احیا شده و سفره‌های زیرزمینی پرآب شود تا به مشکلی برنخوریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =