کد خبر 9002
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

یزدی خواه:

دولت ضمن ساماندهی نیروهای مهرآفرین، به مدارس دولتی توجه ویژه داشته باشد

دولت ضمن ساماندهی نیروهای مهرآفرین، به مدارس دولتی توجه ویژه داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کیفیت نامناسب برخی مدارس دولتی گفت: طبق نتایج المپیادهای علمی و کنکور دانشگاه‌ها شاهد افول کیفیت در برخی مدارس دولتی هستیم لذا دولت باید نسبت به ارتقا کیفیت مدارس دولتی که جزو مطالبات میلیون ها خانواده و صدها هزار نفر از فرهنگیان بوده توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدعلی یزدی خواه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ مهرماه) در نطق میان دستور خود گفت: بر انبیا، اولیا و بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام (ره) عظیم شان و بر شهدای بلند قامت اسلام و ایران، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای ترور و شهدای مدافع حرم به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی عزیز و شهدای امنیت و حوادث اخیر سلام و درود می‌فرستم.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس و آغاز بهار تعلیم و تربیت و همچنین نمایش خیره کننده میلیون ها ایرانی نجیب در محکوم کردن فتنه و فتنه گران را تبریک عرض می‌کنیم. فتنه گرانی که به خیال خام خود خواستند آثار و برکات عظیم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را ناچیز جلوه داده و عضویت ایران را در پیمان اقتصادی شانگهای و نیز آثار فراوان حضور رئیس جمهور در مقر سازمان ملل را تحت شعاع قرار دهند اما خداوند در قرآن می‌فرماید: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.».

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: گنگره آمریکا در آخرین اظهارات غیر قانونی خود، ضمن حمایت آشکار از آشوب گران در یک فضولی آشکار در جمعه گذشته و بر خلاف حقوق بین الملل خواستار ایران غیر هسته ای و اداره غیر دینی کشورمان شده است. قرآن مجید چه زیبا در چهارده قرن پیش فرمود: یهود و نصارا دست از شما بر نمی‌دارند تا از اسلام و قرآن فاصله بگیرید.

یزدی خواه در ادامه نطق خود ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت به معلمان و اساتید که فرماندهان و افسران جنگ نرم کشور بوده و در مدارس و مراکز آموزشی عالی و حوزه های علمیه مشغول ایثارگری هستند، اظهار کرد: تعالی نظام آموزشی کشور را از خداوند متعال خواستارم. و همچنین از حمایت های دولت از فرهنگیان تشکر می‌کنم، اما لازم است چند جمله را در این خصوص عرض کنم؛ قانون رتبه بندی معلمان هنوز جز به صدور حکم برای فرهنگیان منجر نشده و تنها یک بار وجه علی الحساب پرداخت شده است لذا باید اقدامات نهایی در این مورد هرچه سریعتر انجام شود.

این نماینده مجلس گفت: بسیاری از مدارس علی رغم گذشت ده روز از آغاز سال تحصیلی دبیر و آموزگار ندارند، از دولت می‌خواهم ضمن اجرای دقیق رتبه بندی معلمان و ساماندهی نیروهای مهرآفرین که سرمایه نظام آموزشی کشور هستند، به این مجموعه ها نیز توجه ویژه داشته باشد. از طرفی عدم وجود کیفیت در برخی مدارس دولتی رنج آور است، اعلام نتایج کنکور دانشگاه، المپیاهای علمی و ... بزرگترین شاهد افول کیفیت در مدارس دولتی است. عنایت ویژه به این مدارس جزو مطالبات میلیون ها خانواده و صدها هزار نفر از فرهنگیان است. همچنین بسیاری از مدارس کشور فاقد نیروی خدماتی و سرایدار بوده لذا توجه نظام برنامه ریزی کشور و سازمان اداری و استخدامی را به این مهم جلب می‌کنم ضمن اینکه نیروهای خدماتی جز آسیب پذیر و کم درآمد ترین نیروهای آموزش و پروش بوده که باید وضعیت معیشتی انها نیز بهبود پیدا کند.

یزدی خواه با بیان اینکه یکسال و نیم از بازنشستگی معلمان می‌گذرد اما هم اکنون پاداش پایان خدمت انها پرداخت نشده است. تا چه زمانی فرهنگیان باید تاوان عدم بودجه ریزی درست را بدهند؟ اظهارداشت: کارکنان دولت از حیث حقوق و دستمزد با توجه به هزینه سرسام آور زندگی تحت فشار بوده و نیازمند توجهی بیشتری هستند. کارمندان دولت به ویژه بازنشستگان لشکری و کشوری عائله دولت بوده و تامین حقوق انها با مورد توجه قرار بگیرد کما اینکه سال از نیمه گذشته است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در جنوب تهران بیان کرد: حل معضل تنش آب شرب در جنوب استان تهران از جمله شهرهای قلعه نو، حسن آباد و ...،  توجه به حقه آبه کشاورزان با توجه به وسعت منطقه زیر کشت بر اساس نقشه های هوایی دهه ۴۰، حل معضلات ترافیکی کمربندی دوم تهران که از ۲۵ سال قبل به صورت ناقص بهره برداری شده مورد تقاضا است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در برابر بلند مرتبه‌گی ایثارگران و جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سر تعظیم فرود برآورده و بر خالقان حماسی ترین دوران تاریخ کشور عزیزمان درود می فرستم.  

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: از این فرصت برای ابراز تشکر از زحمات شبانه روزی نیروی های انتظامی استفاده کرده و آمادگی خود را برای همکاری در جهت ترمیم حقوق و امکانات لجستیک و پشتیبانی و افزایش قدرت پلیس را اعلام می‌کنم. همچنین از وزارت ارتباطات تقاضا دارم زمینه تداوم فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی را با حداکثر توان ایجاد نموده تا مردم عزیزی که معیشتشان از این طریق تامین می‌شود، آرامش بیشتری داشته باشند. از وزارت ورزش نیز تقاضا دارم با توجه به حوادث اخیر، تحرک بیشتری نسبت به موضوعات مورد اطلاع در جامعه ورزشکاران عزیز داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 9002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =