کد خبر 9726
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

سرمدی واله:

سازمان برنامه و بودجه تخصیص های سلیقه ای در پروژه ها را کنار بگذارد

سازمان برنامه و بودجه تخصیص های سلیقه ای در پروژه ها را کنار بگذارد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خواستار واقعی سازی بودجه با تخصیص ها شد و گفت: این موضوع اعتماد مردم را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ آبان ماه) و در تذکر شفاهی خود، با انتقاد از نظام بودجه ریزی کشور که باعث مشکلاتی در منابع و مصارف از سوی دولت و مجلس شده که مردم را متوقع کرده، نارضایتی عمومی ایجاد کرده و بودجه را ناکارآمد جلوه می دهد، گفت: این موضوع در اصل اعتبار خود ما را زیر سوال می برد.

وی به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه اشاره کرد و گفت: براین اساس ۲۱ درصد منابع تحقق نیافته، ۲۵ درصد زیر ۵ درصد، ۱۷ درصد بالای ۵۰ درصد و ۳۶ درصد بالای ۱۰۰ درصد تحقق یافته که عملا هرساله در دیدن منابع و بعضا عملیاتی شدن در مصارف مشکل داریم از این رو باید منابع واقع بینانه باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: پروژه ای، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما در تخصیص صرفا ۵۰ درصد آن صورت می گیرد که آن هم با اوراق ۳ ساله و میزان نقدی آن نیز ۲۰ درصدی است که ته این قصه بیش از ۴۰ میلیارد تومان نمی شود که آن هم مشخص نیست عملیاتی شود یا خیر، از این رو اعتماد مردم سلب می شود و کارگزاران در مظان اتهام واقع می شوند.

سرمدی واله در ادامه با انتقاد از اینکه چرا اعتبار در نظر گرفته شده برای اشتغال در تبصره ۱۸ بودجه جای دیگر خرج می شود، اظهار داشت: این موضوع اعتماد مردم را از بین می برد، چرا که مردم نام پروژه و ردیف اعتبار آن را دیده اند لذا از میرکاظمی انتظار داریم در واقعی سازی آنچه در بودجه می نویسد با آنچه تخصیص می دهد ساماندهی صورت دهد و از تخصیص های سلیقه ای خودداری کند.

وی در ادامه خواستار بازبینی آئین نامه داخلی مجلس شد و عنوان کرد: بعضی از مواردی که در جامعه می گذرد با دستورکار مجلس سنخیتی ندارد و مردم فکر می کنند که مجلس از موضوعات بی خبر است لذا ظرفیتی برای پرداختن به مسائل روز با افراد متخصص ایجاد شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت در دستورکار قرار گرفتن طرحی از این کمیسیون درباره تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، که کاری عمیق و ماندگار است، خاطرنشان کرد: باید به برده داری مدرن پایان داد و جوانان نیز منتظر آن هستند چرا که دسترنج آن ها به جیب دلالان ریخته می شود. 

انتهای پیام

کد خبر 9726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =