کد خبر 10186
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

حیدری:

۹۰ درصد آنهایی که به خیابان آمدند از افرادی هستند که معترض به وضع موجود بودند

۹۰ درصد آنهایی که به خیابان آمدند از افرادی هستند که معترض به وضع موجود بودند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کسانی که معترض هستند را به کمیسیون (حقیقت‌یاب) دعوت کنیم تا حضور فعال داشته باشند زیرا کمیسیون متشکل از ۴ سازمان و وزارت‌خانه به درد هیچکس نمی‌خورد و هیچ ارزش و کارکردی ندارد و یکجانبه نگری دارد در صورتی که باید ۲ جانبه باشد و ریشه‌ها را دریابند و مشکلات جامعه را حل کنند.

به گزارش نمایندگان ما، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب»  از سوی وزارت کشور و این‌که کمیته مذکور متشکل از چه گروه‌هایی باید باشد و چقدر لازم است گزارشات به صورت شفاف و صادقانه به مردم داده شود،  گفت: اتفاقاتی در کشور افتاد و بیش از ۲ ماه طول کشید،  این اتفاقات قابل تحلیل است و قابل عبور نیست که بخواهیم از آن به راحتی عبور کنیم و بگوییم گذشت.

وی  با بیان این‌که افرادی به خیابان آمدند تجمع و اعتراض کردند، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از معترضین انتقاد به وضعیت موجود، اشتغال، بیکاری، تبعیض در ادارات و ارگان‌ها دارند. همه این موارد موضوعاتی است که معترضان به آن اعتراض دارند. از سوی دیگر یک عده بالاخره تروریست بودند؛ واقعیت این است که رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان دوست داشتند ایران به طور کلی دچار تنش شود، اما آنچه که پایه تنش شد، بحث‌های اعتراضی به وضعیت موجود بود و بعدا سرویس‌های کشورهای خارجی سوار بر اعتراضات شدند و بخش‌هایی از  اعتراضات را  به اغتشاش تبدیل کردند که این را باید تفکیک کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مسئولیت‌های مهم وزارت کشور رسیدگی مسائل اجتماعی و سیاسی در داخل است و آقای وزیر کشور به عنوان مسئول امنیت کشور آن کمیته صیانت از حقوق مردم که مدنظرشان  است تشکیل داده‌اند این کمیته باید متشکل از سازمان‌ها و نهادهای مختلف با تاکید بر احزاب و گروه‌های مشخص از همه طیف‌ها، تفکرات و از علمای بزرگ و افراد صاحب نفوذ از نخبگان استان‌های مختلف جامعه و حتی کسانی که معترض وضعیت موجود هستند، باشد.

وی تاکید کرد: اغتشاش‌گر و تروریست را به کنار بگذاریم، کسانی که معترض هستند را به کمیسیون دعوت کنیم تا حضور فعال داشته باشند زیرا کمیسیون متشکل از ۴ سازمان و وزارت‌خانه به درد هیچکس نمی‌خورد و هیچ ارزش و کارکردی ندارد و یکجانبه نگری دارد در صورتی که باید ۲ جانبه باشد و ریشه‌ها را دریابند و مشکلات جامعه را حل کنند. دستگیر کردن، آزاد کردن و تهدید کردن بخشی از کار پلیسی است و در کشورهای مختلف هم مرسوم است اما اگر بخواهیم مشکلات را اساسی حل کنیم باید به صورت ریشه‌ای به موضوعات بپردازیم و به جای تعصب‌نگری واقع نگر باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که می‌توانیم به دنبال رفع مشکلات برویم، اظهار داشت: وزیر کشور متولی این کار است، همچنین از طرفی انتظار من از حاکمیت این است که به ریشه‌ها و مشکلات بپردازد، همان‌طور که مقام معظم‌رهبری آقای علی‌اکبری را به سیستان و بلوچستان فرستادند، ایشان در بین مردم رفتند،  دلجویی کردند، حرف‌شان را شنیدند با مولوی عبدالحمید دیدار و صحبت کردند که این کارها خوب است.

وی یادآور شد: حکومت متشکل از قوه قضاییه، مقننه، دولت احزاب و گروه‌ها است، بنابراین به اعتقاد من باید یک مجمعی تشکیل شود و این مجمع حقیقت‌یاب مسائل را به خوبی بررسی و درک کند و تصمیم بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با بیان این‌که باید مردم را از اغتشاشگران باید جدا کنیم، گفت: می‌گویند معترضین را از اغتشاشگران باید جدا کرد که این تصمیم خوبی است اما برای معترضان چه کاری می‌خواهند انجام دهند؟ اگر تصمیم درست و حسابی نگیریم، دوباره این مسائل تکرار می‌شود. بنابراین مسائل مختلف معترضان را باید دید و آنها را باید از اغتشاشگران و تروریست‌ها جدا کرد.

وی بیان کرد: به اعتقاد من ۹۰ درصد آنهایی که به خیابان آمدند از افرادی هستند که معترض به وضع موجود بودند و ۱۰ درصدشان اغتشاشگر، اراذل و اوباش و از سرویس‌های بیگانه و تروریست‌ها هستند که آنها دسته‌بندی دارند کسی که ترور می‌کند، سازمان یافته است نهادها،  کشورها و تشکیلات امنیتی پشت این قضیه است و باید آنها را از مردم تفکیک کنیم تا تصمیم درست بگیریم.

انتهای پیام

کد خبر 10186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =