کد خبر 10201
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

بابایی:

باید در حوزه توزیع سرمایه، حقوق و دستمزد، قوانین بازبینی شود

باید در حوزه توزیع سرمایه، حقوق و دستمزد، قوانین بازبینی شود

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با اشاره به مشکلات فراوان معیشتی و رفاهی برخی کارکنان، گفت: باید در حوزه توزیع سرمایه، حقوق و دستمزد، قوانین بازبینی شود و معتقدم پرداخت ها عادلانه نیست.

به گزارش نمایندگان ما، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود برخی مشکلات در نظام پرداخت حقوق و دستمزد و توزیع سرمایه، اظهار کرد: حقیقتا معتقدم در توزیع عادلانه سرمایه و بویژه در بخش حقوق و دستمزد عقب هستیم و مجلس یازدهم و دولت محترم باید در این بخش گره گشایی کنند.

وی در ادامه با اشاره به موافقت حداکثری نمایندگان مجلس یازدهم با حذف شرکت های واسطه ای و پیمانکاری در دستگاه های دولتی و اجرایی، افزود: غالبا در این شرکت ها رعایت کامل حقوق و دستمزد کارکنان صورت نمی گیرد و اغلب شکایت های مختلف در همین بخش شکل می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسات متعدد مجلس و کمیسیون های مختلف و مرتبط با این حوزه، تصریح کرد: اقدامات مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح ساماندهی کارکنان و استخدام نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی و رسمی با عزم جدی نمایندگان موافق طرح در حال اجراست و تلاش می شود تا پایان سال این نتیجه اقدامات به حذف شرکت های واسطه ای و پیمانکاری منجر شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشکلات بسیار زیاد شرکت های واسطه و پیمانکار و ایجاد هزینه های اضافی به دولت، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود این طرح تا پایان ۱۴۰۱ با موافقت اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و بسیاری از مشکلات در این بخش حل شود و در بخش توزیع عادلانه سرمایه، حقوق و دستمزد هم نیازمند بررسی بسیاری از قوانین هستیم و باید قوانین بازبینی شود.

انتهای پیام

کد خبر 10201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =