کد خبر 10219
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

نوروزی در نطق میان دستور:

تورم، گرانی مسکن و کمبود دارو مشکل اصلی ملت است

تورم، گرانی مسکن و کمبود دارو مشکل اصلی ملت است

نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: امروز مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند از تورم گرفته تا گرانی مسکن و کمبود دارو مشکل اصلی ملت است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی  در صحن علنی امروز (یکشنبه۱۳ آذر ماه) و در نطق میان دستور خود، با سلام درود خدمت ملت شریف ایران، گفت: در سال ۷۸ عده‌ای خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان فرمودند؛ این جوانان ضد انقلاب و نظام نیستند، اینها از جنس خودمان هستند، سردار دل‌ها شهید سلیمانی عنوان کردند که جوانان ما فرزندان این سرزمین و تربیت شده مکتب جمهوری اسلامی ایران هستند، ما باید به عنوان وکیل ملت نه وکیل الدوله مسائل و مشکلات آنها را بشنویم و درصدد حل مشکلات باشیم.

وی افزود: طی جلسه‌ مشترکی که امروز با دولت داشتیم مسائل و موضوعات مطرح شد. امروز مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند از تورم گرفته تا گرانی مسکن و کمبود دارو مشکل اصلی ملت است، معضلات اقتصادی مشکلی اصلی مردم است وظیفه دولت و مجلس است، تا مشکلات را حل کند. باید در مجلس مشکلات را مورد بررسی قرار دهیم، بارها مقام معظم رهبری از مجلس  به عنوان مجلس انقلابی یاد کرد، ما نمایندگان در مجلس در رابطه با انقلابی بودن چه اقدامی داشتیم.  

نماینده مردم علی آباد در مجلس ادامه داد: دشمنان از هر طریق ممکن وارد شده اند، جوانان این سرزمین بدانند که مجلس صف اغتشاشگران را از معترضان جدا کرده است، اعتراض حق ملت است ما باید صدای اعتراضات را بشنویم. اغتشاشات با آتش زدن و آتش به پا کردن، کشته شدن‌ها و ناامنی ها به نفع شرایط اقتصادی، توسعه، امنیت، پیشرفت نیست.

نوروزی بیان کرد: ایران با عظمت همیشه مورد نگاه خصمانه غرب و شرق بوده است آمریکا از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده کرده است، جوانان عزیز ما تفکر ایرانی  و اسلامی داریم.

وی در ادامه یادآور شد: مشکلات اصلی که امروز گریبانگیر کشور است، امروز در استان گلستان  نیازمندیم که بتوانیم تصفیه خانه فاضلاب را به منظور بازگردان آب به تصفیه خانه برای مصارف کشاورزی بازگردانیم، در استان گلستان راه آهن ترکمنستان و گلستان  را جدی بگیریم مسیر ترانزیت ابجی شاهرود را مورد توجه قرار دهیم،   سهم گلستان از پروژه های زیرساختی و ابر پروژه های  تا مشکلات حوضه آبریز امروز نیاز داریم به منظور بازگرداندن آب به چرخه فاضلاب.

نماینده مردم علی آباد در مجلس درادامه تلاکید کرد: ما نیازمند تفکر توسعه، تفکری که سلوکیان را در دوران باستان و مغولان را پس از اسلام تحت تاثیر قرار داد، اما همکاران عزیز ما به نظام مدیریتی بیش از هر فرصت دیگری نیازمند هستیم، در حال حاضر  تامین آب در حوزه شرب و کشاورزی با مشکل روبروست، اجازه ندهیم دشمنان از آب گل آلود ماهی بگیرند، ما باید پای کار بیایم و گام های موثری در آین زمینه برداریم.

نوروزی خطاب به وزیر اقتصاد تصریح کرد: مسیر ترانزیت اینچه برون شاهرود باید مورد توجه قرار گیرد، مجلس از دوره نهم تا به امروز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است، انتظار ما از دولت یازدهم اقدامات اساسی در استان گلستان است، بارها گفته ام سهم گلستان از پروژه های زیرساختی، ملی، ابرپروژه هایی که استان را متحول می‌کند، بسیار کم است، آقای خاندوزی روی صحبت بنده با شماست، چرا هلدینگ‌های زیر مجموعه بانک‌ها، گروه توسعه ملی، بانک سپه، سپهر صادرات، مشارکت بانک ملت، گروه بانک مسکن و بانک‌های صنعت و معدن و  توسعه  تعاون از سرمایه گذاری در استان مظلوم و محروم گلستان خودداری می کنند.

نماینده مردم گلستان خطاب به وزیر نیرو یادآور شد:چرا در حوزه پروژه های کلان تولید برق از لوله خورشیدی در مناطق شمال استان، در ترکمن صحرا کاری انجام ندادید؟ فاز دوم نیروگاه علی آباد یک ضرورت است، چرا در بروکراسی اداری وقت تلف می‌کنید، باید در این راستا گام اساسی بردارید.

نوروزی خطاب به وزیر دفاع گفت: سردار امیر آشتیانی ما مزرعه نمونه داریم، چرا هلدینگ قوی برای اشتغالزایی و پویایی اقتصاد گلستان و شهرستان علی آباد کتول سرمایه گذاری نمی کند؟ آقای مرتضوی ما به شما رای اعتماد دادیم، به شما گفتیم؛ شستا از معدود استان‌هایی که سرمایه گذاری انجام نداده، در استان گلستان است، رقم بیکاری در استان گلستان بسیار بالا است، انتظار داریم استانی که ۷هزار سال قدمت دارد و رنگین کمان اقوام است، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تشکر  از دولت بابت ایجاد تله کابین ادامه داد:امروز مردم ولایتمدار شهرستان علی آباد کتول از اقتصاد و بیکاری رنج می برند، ضمن تشکر از دولت برای موافقت با راه اندازی تله کابین، همچنین از وزیر گردشگری، وزیر نیرو و وزیر جهاد و شورایعالی معماری و شهرسازی کمال تشکر را دارم.

نوروزی در پایان خطاب به وزیر جهاد خاطر نشان کرد: امروز نهادها و مردم مشکلات بسیاری در خصوص قیمت پنبه و دانه‌های روغنی، خرید برنج دارند، در بحث وام ازدواج و  تبصره ۱۸ با گذشت ۹ ماه از سال هنوز اقدامی صورت نگرفته است، آقای وزیر آموزش و پرورش شرایط بازنشستگان، حقوق، خرید خدمات و صندوق ذخیره متاسفانه تعطیل است، مدارس خارج از کشور، هنرستان کشاورزی، اشتغال روستاییان از مشکلات دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، نسل جدید ما در همین هنرستان‌ها است، آقای صالح آبادی دلار ۲۴ هزار تومان  ۳۶ هزار تومان شده است، اگر در حوزه ارز کاری انجام نمی‌دهید، در حوزه پروژه از بانک توسعه اسلامی در سال ۹۳ مصوبه گرفتیم کاری انجام دهید، توقف سد قره سو زرینگل باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین  تسریع در کلنگ زنی پلی کلینیک تامین اجتماعی صورت گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 10219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =