کد خبر 10275
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

ایری:

اعضای کمیسیون عمران مجلس با برنامه های بذرپاش موافقت کردند

اعضای کمیسیون عمران مجلس با برنامه های بذرپاش موافقت کردند

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با برنامه‌ها و اهداف وی برای هدایت این وزارتخانه موافقت کردند.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره نشست عصر روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی که در خصوص ارائه برنامه‌های مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در نشست امروز کمیسیون، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه‌هایی که در صورت کسب رای اعتماد مجلس در وزرات راه و شهرسازی عملیاتی خواهد کرد، شرح داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: اعضای کمیسیون نیز نظرات و پیشنهادهای خود را درباره بهبود شرایط این وزارتخانه و عملیاتی شده وعده‌های که در دولت سیزدهم در حوزه راه و مسکن را به اطلاع وزیر پیشنهادی رساندند.

نماینده مردم بندرترکمن، بندرگز و کردکوی در مجلس تاکید کرد: در مجموع اعضای کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافقت کردند.

وی درباره چالش‌هایی که وزارت راه و شهرسازی دارد و از بذرپاش انتظار رفع آن می‌رود، گفت: یکی از مسائلی که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به آن اشاره و نمایندگان نیز موافق آن بودند، تامین منابع مالی برای پیشبرد برنامه‌های تعیین شده در این وزارتخانه است. تعامل دولت و مجلس می تواند در تامین مالی پروژه های راه و مسکن تاثیرگذار باشد. البته در برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به حمایت دولت از این وزارتخانه از طریق وزارتخانه‌های مربوط هم تاکید شد.

این نماینده مجلس افزود: یکی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که در نشست امروز به آن تاکید شد، ‌ همکاری و همیاری بانک‌ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان برنامه و بودجه بود تا پروژه‌های تعریف شده در حوزه مسکن و راه سازی به مرحله اجرا برسد. طبق قانون جهش تولید مسکن هر کدام از بانک‌ها که در موضوع پروژه‌های ساخت مسکن همراهی نکردند، باید جریمه شده و با آنها برخورد شود.

ایری خاطرنشان کرد: موضوع سهیم کردن بخش خصوصی و مردم یکی دیگر از مسائلی بود که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به آن اشاره شد. زیرا پروژه‌های شهرسازی و مسکن زمانی محقق خواهد شد که بخش خصوصی و مردم را در آن سهیم باشند.

نامه رسمی معرفی بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکشنبه ۱۳ آذر در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

پیش از این در دولت سیزدهم، رستم قاسمی تصدی وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشت که به دلیل بیماری در روزهای اخیر از سمت خود استعفا داد.

انتهای پیام

کد خبر 10275

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =