کد خبر 10366
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

بدری در نطق میان دستور:

پویایی و تحولات جامعه را دریابیم و تغییرات بین نسلی را درک کنیم

 پویایی و تحولات جامعه را دریابیم و تغییرات بین نسلی را درک کنیم

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: صیانت از وحدت ملی، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش امید در گرو بهره گیری از ظرفیت تک به تک اصول مترقی قانون اساسی کشور است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یک‌شنبه ۲۰ آذرماه) و در نطق میان دستور خود، گفت: روز جهانی معلولان را پشت سر گذاشتیم لذا این روز را به همه معلولان که با عزمی ستودنی و اراده ای آهنین در محدودیت ها و کمبودها چیره می شوند تبریک می گویم.

وی اظهار کرد: امیدوارم گرامیداشت این روز به تجلیل از چهره های موفق معلول و گرفتن عکس های یادگاری منحصر نشود و چالش ها و دغدغه های آنها در مسیر بهره مندی حداکثری از حقوق شهروندی و زمینه تسهیل تحصیل، ازدواج و اشتغال معلولان با افزایش عملی حمایت ها و سیاستگذاری موثر اجتماعی برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ضمن تبریک روز دانشجو، ادامه داد: دانشجویی که به تعبیر زیبای شهید بهشتی موذن جامعه است؛ یادآور ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و بیداری و بیباکی قشر فرهیخته دانشجو درست چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد؛ دانشجویانی که به خون خود غلطیدند اما یک گام از حق طلبی و استکبارستیزی و حقیقت جویی پا پس نکشیدند. روزی بزرگ که با ظلم ستیزی و عدالت خواهی عجین است. برهه ای بی بدیل برای یادآوری رسالت خطیر آرمان گرایی و آزادی دانشجویان فهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان، افزود: در روزهایی که جامعه بیش از هر زمان دیگری تشنه گفتگو، تحلیل، تبیین، همدلی، هم افزایی و همگرایی است باید از ظرفیت عظیم دانشگاه و دانشجو به نحو مطلوب و شایسته بهره برده شود؛ تقویت تشکل های مختلف دانشجویی زمینه سازی برای حضور صاحب نظران و تحلیل گران از گرایش ها و جریان های فکری مختلف در دانشگاه، شنیدن بی واسطه صدای دانشجو توسط مسئولان و ایجاد فضای گفتگو، مباحثه و مناظره در فضای آکادمیک با سازوکار کرسی های آزاداندیشی قابل تحقق است.

بدری تصریح کرد: تعلل و درنگ جایز نیست و در کنار شعارها و وعده ها اقدام عملی عاجل باید در دستورکار وزارت علوم و روسای دانشگاه ها قرار گیرد زیرا با حلواحلوا گفتن دهان شیرین نمی شود. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان ده هشتادی هستند؛ نسلی که سراسر شور، نشاط و انرژی با مطالبات زاویه دید و ویژگی های منحصر به فرد خود، پویایی و تحولات جامعه را دریابیم و تغییرات بین نسلی را درک کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل و چالش های جدید نیازمند پاسخ ها و رویکردهای نو هستند. برای حفظ ارزش های اسلامی و جامعه باید رویکرد ایجابی جایگزین نگاه سلبی شود و سیاستگذاری های اجتماعی و فرهنگی بر مبنای واقعیت ها و اقتضائات روز جامعه انجام شود. مدیریت علمی و برنامه محوری باید در اولویت قرار گیرد و در مواجه با کم کاری ها و ترک فعل ها یا قصور احتمالی مسئولیت پذیری و فرهنگ عذرخواهی نهادینه شود.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاریخ این آب و خاک، تاریخ رشادت و ایثار است؛ مردم قهرمان ما بارها و بارها امتحان خود را با سربلندی پس دادند. در دوران دفاع مقدس همه مردم از اقوام و مذاهب مختلف در مقابل دشمن متجاوز سینه سپر کردند؛ باید با افتخار در مقابل عظمت این ملت سر فرود آورد و از سرمایه های معنوی مملکت حراست کرد.

وی ادامه داد: صیانت از وحدت ملی، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش امید در گرو بهره گیری از ظرفیت تک به تک اصول مترقی قانون اساسی کشور است. همانگونه که در تذکر دو هفته پیش تاکید کردم، زمینه اجرایی شدن اصل ۲۷ قانون اساسی و بستر سازی برای بیان دغدغه ها و اعتراضات مسالمت آمیز مردم باید در اولویت دولت و وزارت کشور قرار گیرد. مردم از اقشار مختلف جامعه حق دارند دغدغه ها، گلایه ها و نارضایتی های خود را در بستری معقول و امن به گوش مسئولان برسانند تا فاصله مردم و دولت روز به روز کاهش یابد و امکان سوء استفاده از بیگانگان سلب شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور، افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی علی رغم هشدارهایی که بنده از پشت تریبون دادم و کارشناسان و صاحب نظران نیز براین باور بودند، بازار دارو را متلاطم کرد و رنجی مضاعف بر بیماران متحمل کرد. اقدامات جبرانی دولت قابل تقدیر است اما ای کاش علاج واقعه را قبل از وقوع می کردید.

بدری در ادامه تصریح کرد: دو وعده بزرگ شما مبنی بر احداث یک میلیون واحد مسکونی و ایجاد یک میلیون شغل در سال بود. در سال دوم دولت دو مجری اصلی این دو وعده نه تنها کار چندانی از پیش نبردند، که با استعفاء از صحنه خارج شدند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، گفت: شما که همواره بر پرهیز انجام کار نمایشی تاکید داشتید و اجرای صادقانه وعده ها و برنامه ها را مطالبه می کردید، عملکرد دولت در بخش مسکن و اشتغال را چگونه ارزیابی می کنید؛ امیدواریم با حضور آقایان مرتضوی و بذرپاش در راس وزارتخانه های کار و راه و شهرسازی شاهد اقدامات عملی و محسوس در حوزه مسکن و اشتغال باشیم تا دغدغه مردم خصوصا جوانان در این دو بخش حساس کاهش یابد. به امید سرافرازی ایران اسلامی و ایرانی.

انتهای پیام

کد خبر 10366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =