کد خبر 10378
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

ایزدخواه:

الحاق طرح کمیسیون صنایع درباره عرضه خودرو در بورس به قانون ساماندهی صنعت خودرو

الحاق طرح کمیسیون صنایع درباره عرضه خودرو در بورس به قانون ساماندهی صنعت خودرو

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت با کلیات طرح کمیسیون صنایع و معادن درباره عرضه خودرو در بورس موافق است، بنابراین مقرر شد این طرح در قالب یک ماده واحده به قانون ساماندهی صنعت خودرو الحاق و در آن نحوه و شیوه عرضه خودرو در بورس تعیین شود و سایر موارد نیز را دولت در قالب آئین نامه اجرایی پیش‌بینی کند.

به گزارش نمایندگان ما، روح‌الله ایزدخواه عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز این کمیسیون گفت: دستورکار نخست جلسه، بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودرو با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت بود؛ کلیات این طرح در سال ۹۹ در کمیسیون تصویب شده بود اما با توجه به تغییر دولت و درخواست وزارت صمت، رسیدگی به طرح مذکور به تعویق افتاد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر خودرو در بورس عرضه می‌شود اما قاعده و ضابطه معینی ندارد و از سوی دیگر روش‌های قیمت گذاری دستوری نیز نتوانسته در بازار عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند، کمیسیون مجدد طرح را به جریان انداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دولت با کلیات طرح کمیسیون صنایع و معادن درباره عرضه خودرو در بورس موافق است، بنابراین مقرر شد این طرح در قالب یک ماده واحده به قانون ساماندهی صنعت خودرو الحاق و در آن نحوه و شیوه عرضه خودرو در بورس تعیین شود و سایر موارد نیز را دولت در قالب آئین نامه اجرایی پیش‌بینی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در طرح مذکور اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، مابه التفاوت مذکور برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان افزود: برای بررسی بیشتر، طرح تحول بازار و صنعت خودرو به کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شد.
ایزدخواه استماع گزارش رئیس بسیج اصناف کشور را دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن در نشست امروز برشمرد و ادامه داد: رئیس بسیج اصناف گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دوران شیوع کرونا و حمایت‌هایی که در تنظیم بازار انجام دادند، ارائه کرد.

انتهای پیام

کد خبر 10378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =