کد خبر 10409
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

زاهدی در نطق میان دستور:

رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد فاقد یک راهبرد و برنامه مثبت در افزایش نرخ ارز و سکه هستند

رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد فاقد یک راهبرد و برنامه مثبت در افزایش نرخ ارز و سکه هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به اروپایی ها توصیه اکید می کنم که از فشارهای سیاسی بی‌منطق دست بردارید و بدانید این ملت حاضر نیست که در مذاکرات بین المللی از منافع ملی کوتاه بیاید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۲ آذرماه) و در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدا یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشته و از خداوند منان طلب می کنم که مرگ ما را شهادت در راه خودش قرار دهد، همچنین سردار رستم قاسمی را نیز با شهدا محشور کند.

روز شهادت حاج قاسم "روز بصیرت، ولایت و مقاومت" نامگذاری شود

وی در ادامه افزود: کشور ما آماده برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار دلها "قاسم سلیمانی" است. همه می‌دانیم که مکتب "حاج قاسم" تنها در حوزه نظامی و دفاعی خلاصه نمی‌شود؛ حاج قاسم مصداق عارف سالک، سیاستمداری بافضیلت، فرهنگی صاحب‌سبک، ولایتمداری بی ادعا، فرماندهی باروحیه سربازی و ده‌ها ویژگی دیگر بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار است که روز شهادت سردار دلها را نامگذاری خاص نموده و در آستانه ۱۳ دی ماه آن را اعلام کند. پیشنهاد آن است که این روز به نام "بصیرت، ولایت و مقاومت" نامگذاری شود و شهر کرمان را به عنوان "پایتخت مقاومت جهان اسلام" مصوب کند.

دولتمردان ایران و چین هم و غم خویش را برای اجرای توافقات قبلی بگذارند

زاهدی در ادامه به اظهارنظر چین درباره حق مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه اشاره و تاکید کرد: به دوستان دولتمرد کشور چین توصیه می‌شود که مطالبی از آنان  نقل نگردد که موجب جریحه‌دار شدن قلوب ملت رشید ایران اسلامی شود؛ انتظار است که دولتمردان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین هم و غم خویش را برای اجرای توافقات قبلی به رسمی که منافع ملی دو کشور تامین شود، صرف کنند.

وی با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی و دخالت آن ها در امور داخلی ایران، مطرح کرد: به دولتمردان کشورهای غربی به ویژه کشور آلمان انگلیس و فرانسه اعلام می کنم که دیدید و آزمایش کردید! توطئه های به عمل آمده در سه ماه گذشته اثری در کندشدن روند پیشرفت به ویژه در حوزه فناوری های نو و صنایع دفاعی و حتی قانونگذاری نداشته؛ بلکه با انگیزه های قوی تر و سرعتی بیشتر ادامه داشته است، لذا توصیه اکید آن است که از فشارهای سیاسی بی‌منطق دست بردارید و بدانید این ملت حاضر نیست که در مذاکرات بین المللی و ازجمله برجام از منافع ملی کوتاه بیاید.

انتصابات در بنگاه های بزرگ اقتصادی و بانک ها با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ب انتقاد از برخی انتصابات در دولت خاطرنشان کرد:آقای رئیسی، رئیس جمهور انقلابی و پُرکار؛ از جنابعالی انتظار است که در انتصابات به خصوص در بنگاه های بزرگ اقتصادی، بانکها و شرکت های بزرگ صنعتی -معدنی بیشتری را مبذول کنید. به خوبی می‌دانید که نبض اقتصاد در دست آنان و معیشت مردم در گروی عملکرد آنهاست؛ لذا در انتصابات مدیران این بنگه ها، بانک‌ها و شرکت‌ها باید از افرادی متخصص، متعهد و کارآمد، مدیر و مدبر بهره برد و سیاسی بازی و سیاسی کاری و فشارهای گروه های مختلف در انتصابات بی اثر باشد.

زاهدی ادامه داد: هنوز افراد ناکارآمد بسیاری که وضعیت موجود حاصل عملکرد آنان است؛ در مسند امور قرار دارند و یا بعضا تحت فشارهای سیاسی در دولت سیزدهم به کار گرفته شده اند.

وی ضمن تبریک هفته پژوهش به تمام پژوهشگران و فناوران کشور در دانشگاهها و سایر نهادها و دستگاه ها، مطرح کرد: دانشگاه، دانشجو و استاد در ۴۴ سال گذشته نشان داده است که همواره پای انقلاب نظام بوده‌اند، شهدای زیاد دانشجو، شهدای علم و فناوری، شهدای عزیزی که قربانی ترور های ناجوانمردانه شده اند؛ مانند شهید علی محمدی، شهید شهریاری، شهید احمدی روشن، شهیدفخری زاده، شهید کاظمی و بسیاری دیگر نشان داده اند که برای اعتلای و پیشرفت اقتداردارگرایانه نقش بی بدیلی را داشتند و باید آن راه را ادامه می‌دهند؛ ضمن آنکه انتظار است توجه بیشتری به دانشگاه، استاد و دانشجو به صورت معنوی و مادی داشت.

رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد  فاقد یک راهبرد و برنامه مثبت در افزایش نرخ ارز و سکه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تذکر جدی به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی دارم و آن درخصوص افزایش افسار گسیخته نرخ ارز و قیمت سکه است؛ به نظر می‌رسد که آنان فاقد یک راهبرد  درست و برنامه مثبت هستند. این نوسانات آنان هم به تولیدکننده و هم به مصرف کننده ضرر می رساند و به تبع آن نارضایتی از دولت را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توصیه دوستانه به برادر انقلابی و بسیجی آقای" فداکار" استاندار کرمان دارم و آن این است که اولا در مشورت گرفتن از نخبگان و دانشگاهی استانی حسادت و بخل به  خرج ندهند از سرمایه های انسانی گرانبهای استان بیشتر و بهتر استفاده شود؛ ظرفیت های انسانی از جنوب گرفته تا شمال از شرق تا غرب استان؛ از کهنوج و جیرفت تا کوهبنان و راور، ازدرماشیر تا سیرجان و شهربابک به وفور موجود هستند؛ مناسب نیست که دایره را محدود به یک روستا کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 10409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =