کد خبر 10407
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

محمدیاری در نطق میان دستور:

برخی از مدیران امروز تنها دغدغه حفظ صندلی دارند نه حل مشکلات مردم

برخی از مدیران امروز تنها دغدغه حفظ صندلی دارند نه حل مشکلات مردم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بحث ناکارآمدی مدیران امروز بیداد می کند و صدای همه را درآورده است، از تنها دغدغه برخی مدیران برای حفظ صندلی و موقعیت شغلشان و عدم تلاش آنها برای رفع مشکلات مردم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسن محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذرماه) و در نطق میان دستور خود گفت: ایران از لحاظ وضعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی و مسائل نظامی و ترتیبات امنیتی همیشه مورد توجه همه دولت‌های جهان بوده و هست. این نشان از اهمیت و برجستگی این مرز و بوم دارد.

وی ادامه داد: وجود ثبات سیاسی ملی و منطقه‌ای مقدمه ضروری و لازم برای نیل به امنیت اقتصادی می باشد اما امنیت ملی بنیادی ترین نیاز در جامعه و منطقه و مهم ترین عامل برای دوام زندگی اجتماعی یک کشور به شمار می رود. عدم امنیت ملی و منطقه ای، بی ثباتی سیاسی و عدم امنیت اقتصادی را به دنبال دارد. باید توجه داشت که سیاست های بهنگام و نابهنگام می تواند در مقاطعی باعث پیشرفت یا پسرفت کشور در بزنگاه های مختلف ملی و منطقه ای شود پس همبستگی ملی برای کشوری با تنوع قومی و فرهنگی و جغرافیایی ایران از اهمیت حیاتی، ملی و منطقه ای برخوردار است.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس تصریح کرد: کلید حل مشکلات یک کشور و گذر از اتفاقات نابهنگام ملی و منطقه ای عقل، تدبیر، تلاش و کوشش همگانی مردم و دولت است، تفاهم ملت و دولت موجب سربلندی ایران می شود در این شرایط حساس، پیچیده و دشوار گفتگو و تفاهم میان ملت و دولت می تواند به یکی از نقاط برجسته سربلندی ملت ایران تبدیل شود اما الناس علی دین ملوکهم.

محمدیاری اظهار کرد: هنر ما منتخبین، نخبگان و مسئولین آن است که با رفتار و کردار خود معاند را تبدیل به مخالف، مخالف را به موافق و موافق را به دلداده نظام تبدیل کنیم، ما کمبود جاییکه در یک موضوع مشترک دو نگاه متفاوت را در حوزه اجرایی و قضایی مشاهده می کنیم. خلاء قانونی نداریم بلکه عدم اجرای توام با عدالت و انصاف است که متاسفانه بحث ناکارآمدی مدیران امروز بیداد می کند و صدای همه را درآورده است، برخی از مدیران امروز تنها دغدغه آنها حفظ صندلی و موقعیت شغلشان است نه حل مشکلات مردم.

وی افزود: اما بزرگترین و بیشترین توقعات مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، داشتن یک اقتصاد خوب و زمینه اشتغال، بهداشت و درمان و حل مشکل مسکن می‌تواند امیدبخشی به جامعه تاثیرگذار باشد، اطمینان مردم به قیمت کالاها کم شده و بر روابط اقتصادی با یکدیگر مشکل دارند، حقوق مکتسبه مردم را نمی‌شود نادیده گرفت، در شرایط بد اقتصادی اگر نمی‌توانیم کمکی به معیشت و اشتغال مردم کنیم لااقل زمینه خوداشتغالی را از مردم سلب نکنیم.

محمدیاری بیان کرد: البته ما اعتقاد داریم گام های بلندی در حوزه های مختلف در سالهای بعد از انقلاب صورت گرفته است و طبق فرموده مقام معظم رهبری هر کس درد ناامیدی و یاس را در جامعه ترویج دهد، خیانت کرده است. ولی چه کنیم که برخی مدیران با ضعف در عملکرد خود به این موضوع دامن می زنند و لازم است تغییر رویه دهند.

وی افزود: اما در مورد گرانی ها و افزایش بهای مسکن دولت هیچ سازوکاری را تعریف ننموده و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت خدمات را فراهم نموده است، دولت در خصوص فاصله قیمت ایجاد شده بین ارز آزاد و نیمایی بررسی های لازم را انجام داده و از ایجاد رانت جدید برای واردات کالا جلوگیری نماید و نسبت به بهره گیری از منابع حاصل از این بخش برای حمایت از جوانان بیکار استفاده نماید.

محمدیاری با  اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش، یادآور شد: مطابق با اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر نماید، حدود یک سال و اندی است در خصوص سد شفارود تذکر دادیم، گلو پاره کردیم دریغ از پاسخ شفاف مسئولین وزارت نیرو، برادر عزیز جناب آقای محرابیان شما که حسب اظهار خود مردم روزهای سخت هستید چرا برای یکبار هم که شده شخصا در محل سد حضور پیدا نمی کنید تا کم کاری و تغافل مدیران زیرمجموعه خود را از نزدیک شاهد باشید؟

وی خطاب به هیات رییسه مجلس، افزود: به خدا قسم یکبار هم که شده است شما باید وارد شوید و این مشکل را برای یکبار هم که شده است، حل کنید و کمیسیون انرژی هم باید با این موضوع را به عنوان یک موضوع چالش برانگیز مدنظر خود قرار دهد.

محمدیاری گفت: موضوع مهم بعدی کمربندی تالش است، تاسف بار است علی رغم تاکید و مکاتبه وزارت راه و شهرسازی و آمادگی هیات های سازندگی، سازمان برنامه و بودجه این طرح را در ردیف تهاتر نفت قرار نداده است، جناب آقای رییسی شما به مردم تالش بدهکار هستید به جهت اینکه قریب ۹۰ درصد مردم این منطقه به برنامه های توام با فساد ستیزی شما رای دادند، نگذارید حق این مردم نجیب یعنی قوم تالش را که دارای عقبه فرهنگی ۴ هزار ساله هستند اجحاف شود، متاسفانه از صدر تا ذیل سازمان برنامه و بودجه پاسخگو نیستند و باید اذعان کنم این روحیه دوستان برنامه و بودجه هیچ همخوانی با روحیه انقلابی شما ندارد و هیچ نشانی از عدالت، انصاف و توازن در توزیع امکانات و اعتبارات به ویژه در بحث محرومیت زدایی از این سازمان به مشام نمی آید.

وی افزود: تاسیس بخشداری در دهستان جوکندان تالش علی رغم طی مراحل اداری آن متاسفانه مغفول واقع شده است.

محمدیاری در تذکر به وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ساختمان اداری آموزش و پرورش ماسال که حدود ۱۰ سال است به صورت نیمه کاره رها شده است نیاز به دستور صریح وزیر محترم آموزش و پرورش دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به وزیر ورزش و جوانان در خصوص ضرورت حمایت از تیم های کم برخوردار تذکر داد.

انتهای پیام

کد خبر 10407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =