کد خبر 10588
۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

صالحی مبارکه در نطق میان دستور:

دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد انحراف در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها است

دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد انحراف در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد انحراف و بستن فرزندان ایران به فرهنگ غرب و شرق، است، گفت: این نفوذ صرفا در دانشگاه‌ها نبوده بلکه منحرفین و منافقین برای نفوذ در دبیرستان‌ها و حتی بیشتر در دبستان‌ها اهمیت بیشتری قائل هستند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، پروین صالحی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، ۴ دی ماه) و در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مسائل مختلفی که در ۴۰ سال اخیر در کشور گذشته باعث شده دولت ها و مجلس ها گرفتار روزمرگی شده و از برنامه ریزی و فرهنگ سازی در موضوعاتی که برای آن انقلاب شده، غافل شوند، گفت: بی توجهی چندین ساله به مسائل فرهنگی و اجتماعی باعث شده امروز همگی درد لگد فرهنگی دشمن را با تمام وجود احساس کنیم.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان امام(ره) در سال ۱۳۶۰ و به مناسبت آغاز سال تحصیلی، یادآور شد: ایشان فرمود استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن نشأت می گیرد. بی جهت و من باب اتفاق نیست که هدف اصلی استعمارگران، هجوم به فرهنگ جوامع زیر سلطه بوده و اتفاقی نیست که مراکز تربیت و تعلیم کشورها از دبستان تا دانشگاه مورد تاخت و تاز قرار گرفته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس در ادامه با بیان اینکه آنها با انحراف و با بسته شدن فرزندانمان به فرهنگ غرب یا شرق، تمام کوشش ها و زحمات ملت و خون و عزیزان آن به هدر خواهد رفت، عنوان کرد: گمان نشود که این نفوذ فقط برای انحراف دانشگاه ها است بلکه منحرفین و منافقین برای نفوذ در دبیرستان ها و حتی بیشتر در دبستان ها اهمیت بیشتری قائل هستند.

صالحی مبارکه در ادامه افزود: اگر به سخنان و بیانات رهبر انقلاب که در سال های گذشته بیان فرمودند عمل می شد امروز دچار این شرایط نبودیم، سال گذشته نیز در نطق خود فریاد زدند که فرهنگ موضوع مغفول جامعه امروز ما بوده و در هیچ دولت و مجلسی شاهد نبودیم که به همان اندازه که به عمران کشور اهمیت داده اند، به فرهنگ هم توجه شده باشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: وقتی با نوجوانان هم کلام می شوم می بینم از آنچه در تاریخ معاصر و بعد از انقلاب در کشورشان گذشته، هیچ اطلاعی ندارند و متأسفانه ارگان هایی که در این بخش وظیفه خود را به درستی اجرا نکرده اند، امروز با بهانه هایی نظیر فضای مجازی، جنگ فرهنگی دشمن و غیره ترک فعل خود را توجیه می کنند.

وی ادامه داد: آنچه مشهود است نبود یک برنامه جامع فرهنگی و کمبود افراد متخصص در اماکنی که باید نقش سنگرهای فرهنگی را داشته باشند، سبب شده که به اینجا برسیم و اگر یک برنامه مدون فرهنگی داشتیم دیگر ترک فعل با پروژه نفوذ معنا پیدا نمی کند و باید هر چه سریع تر راهکارهای آن در مجلس اندیشیده شود.

صالحی مبارکه در ادامه با اشاره به مشاهدات خود در شهرستان مبارکه گفت: اگر برخی از اهالی هنر و فرهنگ، طلاب جهادی حوزه های علمیه و عزیزان بسیجی که همگی به صورت خودجوش فعالیت می کنند در کنار همراهی تعدادی از مسئولان دغدغه مند نبود، همین مقدار کم کار فرهنگی هم در شهرستان ما انجام نمی شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: بررسی شود چرا در این سال ها هنرمند متعهدی که باید در نقش فرماندهان فرهنگی حضور داشته باشند زمین گیر شده و اندک هنرمندنماهایی بال و پر داده شده که ثمره آن این شد که در نقش سرباز فرهنگی دشمن بازی کردند که فقط با دستمزدی که به یکی از این سلبریتی ها داده شده می توان بخش اعظمی از دغدغه های هنرمندان یک شهرستان و مسائل فرهنگی آن را متحول کرد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار سازمان های متولی فرهنگ، اظهار کرد: باید در بودجه امسال نیز توجه ویژه ای به موضوعات اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم که بودجه متناسب فرهنگی و توزیع متوازن آن در کل کشور یک راهکار اساسی است.

صالحی مبارکه در ادامه خطاب به برادران و حافظان امنیت و قوه قضائیه با بیان اینکه در برابر جنگ ترکیبی دشمن باید دفاع ترکیبی داشته باشیم، تأکید کرد: مباحث امنیتی بدون پیوست فرهنگی، ثمره ای نخواهد داشت. اگر به نوجوانانمان که ناآگاهانه و با غفلت دچار خطاهایی شده اند، ناصحانه نگاه نکنیم آنها را به دست خود به سربازانی برای آینده دشمن تبدیل خواهیم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از ابتدای دولت رئیسی همواره از ایشان حمایت کرده و خواهم کرد اما ایشان هم نقد جدی ما را نیز بشنوند، خاطرنشان کرد: باقی ماندن یک فرد بی کفایت حتی برای یک دقیقه، جفای بزرگی به مردم است چه رسد به یک سال. لزوم تغییر و بازنگری در تیم دولت کاملا مشخص است. امروز نبود برنامه ای مشخص در بدنه دولت کاملا مشاهده می شود. دولتمردان را فقط به شعارهایی که سال قبل داده اند، ارجاع می دهم؛ حفظ ارزش ریال و مقابله با چاپ کردن بدون پشتوانه پول.

انتهای پیام

کد خبر 10588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =