کد خبر 9675
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

جعفری:

بود و نبود برخی دستگاه ها در کشور یکسان است/ جهاد تبیین در نهادهای متولی آن جدی گرفته نشده است

بود و نبود برخی دستگاه ها در کشور یکسان است/ جهاد تبیین در نهادهای متولی آن جدی گرفته نشده است

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: باید جوانان فهیم و نیک فطرتمان را دریابیم، برای آنها نا گفته ها را بازگو کنیم، به سراغ یکایک آنها برویم به حرفشان، نقدشان و نظرشان صمیمانه گوش دهیم، باید بپذیریم بین ما و آنان زبان مشترکی نیست.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) و در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مردم در ۱۳ آبان امسال که رفراندوم دیگری را به نمایش گذاشتند و مشت محکمی به دهان آمریکا و ازنابش کوبیدند، گفت: امروز جوان ایرانی بیدار است و این بیداری ثمره انقلاب اسلامی است، تاریخ سراسر افتخار این سرزمین گواه این فرمایش مقام معظم رهبری است که جوان های ما بیدار و هوشیار هستند، قدرت فهم حوادث را دارند. دشمن می فهمد و ما هم می فهمیم که حواس جوان امروز ما جمع، هوشمند و تحلیلگر است.

وی ادامه داد: بنده به همگان توصیه می کنم تاریخ رشادت های جوانان و نوجوانان ایران عزیز را مرور کنند، ببینید در انقلاب و بهمن ۵۷، در دفاع مقدس، در دفاع از حرم اهل بیت، در دفاع از مرزها و حتی در حوادث اخیر طلایه داران شهادت و ایثار جوانان و نوجوانان هستند، میدان داران پیشرفت علمی کشور نیز اینان هستند و چه زیبا فرمود معمار کبیر انقلاب که جوانان ذخیره انقلاب هستند و منِ خدمتگزار نظیر این جوانان از اول تاریخ تا کنون ندیده ایم.

نماینده مردم بروجن در مجلسبیان کرد: اتفاقات اخیر گرچه خاطر هر ایرانی مومن و انقلابی را به درد آورد اما حامل پیام های مهمی برای همه مسئولان، دولتمردان، تاثیرگذاران حوزه افکار عمومی و اصحاب قلم، فرهنگ و تربیت بود که کدهای طلایی و حیاتبخش آن را می توان در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در چند روز اخیر و در سخنرانی های متعدد موضوع حیاتی جهاد تبیین برای نسل جوان را مکررا نگاه کرد، موضوعی که همگی از آن غفلت کردیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: در نشست اخیر با دانش آموزان فرمودند موضوعی که مدام می گویم جهاد تبیین است، محتوا را شما درست کنید به مسئولین دارم می گویم، مسئولین رسانه ها، مسئولین امور ارتباطات قبل از اینکه دشمن محتوای غلط، انحرافی و دروغ را درست کند شما محتوای درست و حقیقت و صحیح را درست کنید، به جوانان انتقال دهید، مراقب کسانی باشید که همصدایی می کنند، ارشادشان کنید، نمی گویم دعوا کنید، ارشاد کنید. دولتمردان وظایف سنگینی دارند و باید کوتاهی های گذشته تکرار نشود.

جعفری بروجنی افزود: بنده به عنوان یک معلم دانشگاه با سابقه ۲۰ ساله در ارتباط با جوان و دغدغه های آنان، به عینه دیده ام که جوانان ما پاک، منطقی، کنشگر، حقیقت جو و عاشق میهن و انقلاب هستند اما دشمنان ایران عزیز تمام هم و غم خود را بر روی انحراف افکار و استحاله نسل جوان آینده ساز با یک جنگ ترکیبی و شناختی متمرکز کرده است.

وی افزود: حال صادقانه تحلیل کنیم که ما چه کرده ایم؟ نزدیک به ۶۰ موسسه و نهاد مرتبط با تعلیم و تربیت و فرهنگ و دین در این کشور داریم که اگر در مسیر جهاد تبیین ریل گذاری کرده بودند اکنون لازم نبود به تحلیل و چاره اندیشی حوادث اخیر بنشینیم. عزیزان باید قبول کنیم جهاد تبیین در نهادهای متولی آن جدی گرفته نشد باید بپذیریم کم کاری کرده ایم، باید بپذیریم بود و نبود برخی دستگاه ها در کشور یکسان است.

این نماینده گفت: چرا باید پاسخگوی بدحجابی و بی حجابی ها فقط نیروی خدوم انتظامی و سپاه و بسیج غیور باشند؟ پس متولیان بیست و چندگانه طرح عفاف و حجاب کجا هستند؟ چرا امروز حرفی نمی زنند؟ مصرانه از سازمان بازرسی کل کشور می خواهم ترک فعل های انجام گرفته در این موضوع را با دقت بررسی و پیگیری کند، امروز باید به دنبال راهکار مدیریت افکار پاک جوانان و نوجوانان باشیم مگر نه اینکه در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را رقم زده ایم، خلاء ارتباطی با جوان و نوجوان امروز را چه کسی باید تکمیل کند؟ به غیر از  متولیان عرصه تعلیم و تربیت، رسانه ها و سایر نهادهای فرهنگی؟

جعفری بروجنی تاکید کرد: صدا و سیما در این مسیر چرا نتوانسته مخاطبان خود را حفظ کند، رسالت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی این قشر هستند برای تربیت دینی و تبیین اصول انقلاب برای نسل جوان چه شده؟ باید قبول کرد که نمی شود در آب رفت و خیس نشد. باید جوانان فهیم و نیک فطرتمان را دریابیم، برای آنها نا گفته ها را بازگو کنیم، به سراغ یکایک آنها برویم به حرفشان، نقدشان و نظرشان صمیمانه گوش دهیم، باید بپذیریم بین ما و آنان زبان مشترکی نیست.

وی افزود: جهاد تبیین را از سلاله نبوی بیاموزیم که در پاسداشت امام و مقتدای زمان خویش و برای روشنگری همراه با حسنین درب ۴۰ خانه را شبانه کوبید او برای تبیین چنین می کرد. زمانه ما نیز شباهتی به آن زمان دارد اینک امام و مقتدای زمان جهاد تبیین را سرلوحه رسالت نخبگان و صاحبان اندیشه، دولتمردان و متولیان امر می داند جوانان میهن را فهیم و بیدار و هوشمند معرفی می کند و ارشاد بر مبنای عقلانیت و شبه زدایی از نسل جوان را راهکار برون رفت می داند. باید امروز چهره های سیاسی و نخبه، علما و حوزه های علمیه، فعالان فرهنگی و مسئولین نهادها زنجیره روشنگری و هم افزایی با نسل عزتمند جوان ایرانی را دنبال کنند.

انتهای پیام

کد خبر 9675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =