کد خبر 9716
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

راستینه:

بازیکنی که از خواندن سرود ملی خجالت می کشد شایستگی عضویت در تیم ملی را ندارد

بازیکنی که از خواندن سرود ملی خجالت می کشد شایستگی عضویت در تیم ملی را ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ندای ملکوتی هویت ملی ما است اگر بازیکنی در تیم های ملی از خواندن سرود ملی خجالت می کشد شایستگی نمایندگی این ملت را ندارد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، احمد راستینه هفشجانی عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱۸ آبان ماه) و در نطق میان دستور گفت: سلام دانشمندان ایران به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین را به ملت مقاوم ایران اسلامی تبریک عرض می کنم و به پاس حضور باشکوه جوانان عزیز در یوم الله ۱۳ آبان خدا را شاکریم. جوانان عزیز شما صحنه های ماندگاری از غیرتمندی را در تاریخ این سرزمین به تصویر کشیده اید و حتما می دانید در مقابل آرزوی های بزرگ موانعی وجود دارد شما حتما در مورد آندلوس که روزگاری مهد تمدن شد و علم در اروپا از همان تمدن آندلوسی قرون اولیه اسلام شکوفا شد داستان هایی خوانده اید که خود غربی ها هم به آن معترض هستند و حتما می دانید چه بلایی بر سر آندلوس آوردند.

وی ادامه داد: بخش مهم توصیه یکی ازمسئولان تراز اول رژیم صهیونیستی در سال های گذشته به آمریکا این بود نظام اسلامی ایران به مردم و جوانان آن متکی است، جوانان نظام اسلامی ایران را حفظ کرده اند باید کاری کنیم که آن را رها کنند، راهش آندلوسی کردن ایران است. جوانان را باید ترویج فرهنگ غربی و تربیت آمریکایی به واگرایی نسبت به دین، فرهنگ، سنت و تاریخشان سوق داد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس تاکید کرد: به عنوان جوانی از سرزمین ولایتمدار چهارمحال و بختیاری به جوانان غیرتمند ایران اسلامی به ترکمن های هنرمند، کردهای شجاع، بلوچ های میهن دوست، لرها و کردهای غیور و اعراب مهمان نواز جنوب و همه اقوام عاشق وطن که در کنار هم عاشقانه ایستاده ایم تا با ایران یکپارچه و متحد به آرزوهایمان برسیم عرض می کنم دشمنان این سرزمین توطئه بسیار خطرناک برای سرزمین آبا و اجدادمان طراحی کرده اند، آنها می دانند این سرزمین خالق تمدن های بزرگ است و در گام دوم انقلاب به دنبال خلق تمدن نوین اسلامی است لذا برای در هم شکستنمان یک جنگ ترکیبی پیچیده را طراحی کرده اند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: آمریکایی ها در سال های گذشته ساختار این جنگ ترکیبی را با ناتو فرهنگی سازمان داده اند، خزانه داری آمریکا اقتصاد خود را به خدمت گرفته اند و امروز با مدیریت رسانه ای خود هر پدیده ای را با تصویرسازی هوشمند برعلیه وحدت و انسجام ملی ما به کار می گیرد. یک نمونه از این تصویرسازی ها را در بحث فوت خانم امینی همه دیدیم. دختری در کشور ما فوت می کند سران قوا همه حساس وارد میدان می شوند، کمیته حقیقت یاب تشکیل می شود و نهایتا مشخص می شود که هیچ ضرب و شتمی عامل فوت نبوده اما با اپراتوری دروغ پرداز رسانه، تصویر سیاهی از ایران به عنوان ناقض حقوق بشر می سازند و عزاخانه تشکیل می دهند و آنچنان واقعیت را تحریف می کنند که حتی برخی سلبیریتی های ورزشی و هنری ناخواسته در این تحریف غرق می شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اما همین اپراتوری رسانه ای با تصویرسازی هوشمند اجازه نمی دهد کشته شدن جوان سیاه پوست ۲۵ ساله آمریکایی، جلر واکر، که با ۴۰ گلوله پلیس به قتل رسید به بهانه تخلف رانندگی، جهان این صحنه را ببیند و تنها تصویری از ضرورت اقتدار پلیس آمریکا به جهان مخابره می شود. امروز بر همه جوانان عزیز فرض است که خود را مجهز به سلاح سواد رسانه کنند و بر قوای سه گانه فرض است که هر کدام به وظایف خود در قانونمند شدن فضای مجازی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات اهتمام بورزد و روسای سه قوه در این باره مسئولیت خطیر و تاریخی دارند و باید در برابر کوتاهی ها در محضر خدای متعال استغفار کنند.

وی اظهار داشت: اگر دانش آموز، دانشجو، فعال سیاسی- اجتماعی، سمن ها و گروه های مردمی یا فعالان احزاب سیاسی یا نخبگان علمی ما نقدی به موضوعی از مسائل کشور داشته باشند همه وظیفه داریم بستر گفتگوهای نقادانه را فراهم کنیم و سخن آنها را بشنویم و برای باز شدن گره های ذهنی به جدال احسن روی بیاوریم اما آیا آن مقام مسئول، آنهایی که به برکت اعتماد مردم و هزینه های بیشمار و خون های مظلوم بر زمین نشسته بر سر سفره نظام نشسته آن حق دارند در جایگاه اپوزوسیون نظام بنشینند، آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه تابناک امامین انقلاب را نقد کنند؟ آیا می شود نماینده مجلس باشید، یا وزیر باشید یا مسئولی در کرسی صدارت باشید آنگاه به جای پاسخگویی و تبیین قانون و بصیرت افزایی و باز کردن گره ذهنی دانشجویان و جوانان عزیز در جایگاه نقد مسلمات دین و اندیشه های تابناک امامین انقلاب خود را قرار دهید.

راستینه بیان کرد: هیات رئیسه محترم و همکاران عزیز فلسفه وجودی ما تلاش برای پیاده سازی احکام دین خدا، قانونگذاری در راستای قانون اساسی و شرع مقدس برای فراهم کردن زندگی بهتر، سعادت دنیا و آخر ملت عزیزمان است، چه کسی به مسئولین حق داده که همچون روشنفکر نماها و منتقدین در این فضای غبارآلود که رسانه های تروریست پرور آمریکایی-صهیونیستی- سعودی در غول های رسانه ای خود مدافع حقوق بشر شده اند و برای به لجن کشیدن زن و مردم واژه مظلوم "آزادی" را به مسلخ برده اند، خواسته یا ناخواسته پیاده نظام این جنگ ترکیبی شود.

این نماینده بیان کرد: مقام مسئولی در جمع دانشجویان تکیه اش بر استقلال فکری و آزاد اندیشی است اما نمونه ای که ذکر می کند در خصوص حجاب باطل است و می گوید اصلاحات نیاز است الان باید عملیاتی شود و سه دسته را مخالف اصلاحات مدنظر معرفی می کند" یک عده نمی فهمند، یک عده وضع فعلی به نفعشان و یک عده به دنبال رزومه جهت تایید صلاحیت آن ۱۲ نفرند" آقای عزیز اولا جایگاه آن ۱۲ نفر نبود میراث خمینی کبیر به دست تکنوکرات ها و منحرفین ۱۰۰ ها بار به تاراج رفته بود. ثانیا در مقام آزاد اندیشی چطور به خود اجازه می دهی دیگران را نفهم خطاب کنی؟ ثالثا شما در مقام استا دانشگاه یا فعال سیاسی- اجتماعی نیستید شما مسئول این مملکت هستید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور مردم از وضعیت فرهنگی جامعه گله مند هستند خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و جریان های مومن انقلابی از این وضعیت رها شده فرهنگی ناراضی هستند لطفا مصوبه ۸۶۷ شورای انقلاب فرهنگی را پیگیری کنید، آقای وزیر ورزش و جوانان سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ندای ملکوتی هویت ملی ما است اگر بازیکنی در تیم های ملی از خواندن سرود ملی خجالت می کشد شایستگی نمایندگی این ملت را ندارد.

انتهای پیام

کد خبر 9716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • امید IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    کسانی که ازبردن نام ایران وشهید وسرود ملی ایران می‌کند برود عربستان سرود ملی دیکتاتورهای انجارابخواند ومفهوم زن وزندگی وآزادی راانجاا تجربه کند جایش درتیم ملی کشور شهیدان نیست
  • جلال IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    اگر من جای وزیر ورزش بودم تمام ورزش کارانی را که به سرود ملی کشور بی احترامی کردند در اسرع وقت کنار می گذارم .تا درس عبرتی شود برای ....