کد خبر 10044
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

راستینه:

جهان امروز وارد یک بازی سیاسی با ورزش شده است

جهان امروز وارد یک بازی سیاسی با ورزش شده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمی که بعد از تحولات روسیه و اوکراین در مورد حذف روسیه از جام جهانی گرفته شد به صورت شفاف نشان داد که جهان امروز وارد یک بازی سیاسی با ورزش شده است.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد رابطه ورزش و سیاست بیان داشت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پیام روشن «دیانت ما عین سیاست ماست» در عرصه جهانی طنین‌افکن شد، این پیام همه ابعاد زندگی بشر و تمام مولفه‌های فرد را در بر می‌گیرد.

وی ورزش را جزیی از زندگی بشر خواند و گفت: در دنیای امروز همه آنهایی که به دروغ می گویند سیاست در ورزش ورود نمی‌کند سیاست‌های خود را در قالب ورزش در ابعاد مختلف بر جهان تحمیل می‌کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به حذف روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان داشت: تصمیمی که بعد از تحولات روسیه و اوکراین در مورد حذف روسیه از جام جهانی گرفته شد به صورت شفاف نشان داد که جهان امروز وارد یک بازی سیاسی با ورزش شده است.

راستینه تصریح کرد: متاسفانه برخی از سلبریتی‌های ورزشی و بازیکنان بدون شناخت دقیق از حوزه رسانه و واقعیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه مواضعی را در فضای مجازی اعلام می‌کنند که عملا این مواضع به رسانه‌های معاند و معروفی که معمولا بنگاه شایع پراکنی و دروغ پردازی پدیده‌های اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی هستند، پیام مثبت می‌دهد، این بدین معناست که برخی ورزشکاران یا شناخت درستی نسبت به پدیده‌های سیاسی و اجتماعی ندارند و یا برخی از آنها با شناخت این اقدام را انجام می دهند که باید دقت بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ ورزشی ایران، منبعث از آرمان های بلند انقلاب اسلامی است و تبعیت ورزشکاران و قهرمانان از این آرمان حداقل انتظاری است که از جامعه ورزشی کشور می رود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: تمکین نسبت به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش برای انعکاس صدای ملت با حضور جوانمرادنه و فرهنگ ساز در عرصه های ورزشی پیام روشنی است که قهرمانان کشورمان به جهان مخابره می‌کنند.

نماینده مردم شهرکرد بیان داشت: این روزها عده محدود و قلیلی که به خاطر پایین بودن سواد رسانه‌ای و نداشتن اطلاعات درست از پدیده‌های اجتماعی و سیاسی در پازل رسانه‌های بیگانه‌بازی می‌کنند به زودی پشیمان خواهند شد و خیل عظیم قهرمانان کشور پیام روشنی را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی در میادین ورزشی به جهان ارسال خواهند کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 10044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =