کد خبر 7743
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

راستینه در سوال از وزیر ورزش:

ظرفیت‌های قانون وظایف وزارت ورزش و جوانان بر باد رفته است

ظرفیت‌های قانون وظایف وزارت ورزش و جوانان بر باد رفته است

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس با انتقاد از تعلل در اجرای قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان گفت که ظرفیت‌های این قانون بر باد رفته است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) این سوال را از سجادی وزیر ورزش و جوانان پرسید که با وجود گذشت ۱۸ ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان متاسفانه هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت های این قانون فعال نشده است.

وی در توضیح سوالش اظهار کرد: قانون مهم شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان می‌تواند تحولی در حوزه ورزش ایجاد کند که این اتفاق به دلیل ترک فعل‌های متعدد رخ نداد و آسیب‌هایی را در حوزه‌های مختلف ورزش می‌بینیم.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۹ در مجلس یازدهم تصویب شد، گفت: وزارت ورزش و جوانان بعد از ۱۱ سال صاحب قانون شد و بعد از حدود دو سال پیگیری کمیسیون فرهنگی هنوز این قانون اجرایی نشده است و تنها به تازگی آیین‌نامه‌های آن نوشته شده است.

راسینه ادامه داد: دولت گذشته اراده‌ای برای انجام این قانون نداشت و دولت فعلی هم به اهمیت این موضوع توجه نکرد. دو سال طول کشید تا آیین‌نامه این قانون نوشته شود اما مگر اجرای یک قانون به نوشتن آیین‌نامه است؛ با این وضعیت ظرفیت‌های این قانون بر باد رفته است.

نماینده شهرکرد در بخش دیگری در سخنانش خطاب به وزیر ورزش ‌و جوانان گفت: آیا حال ورزش خوب است؟ آیا صعود به جام جهانی را به حساب حال خوب ورزش می گذاریم؟ آیا بازگشت مسببین پرونده ویلموتس به فوتبال با نظارت ضعیف را حال خوب ورزش می دانیم؟ چطور ممکن است مسببین چند صد میلیاردی پرونده ویلموتس و خسارت به بیت المال سودای بازگشت به تاج ورزش ایران را داشته باشند و شما به عنوان وزیر ورزش بگویید حال ورزش خوب است.

وی ادامه داد: یک مجمع در وزارت ورزش بدون حضور وزیر و معاونینش تشکیل و انتخابات آن برگزار می شود، سپس مسئولین آن با حجم بالای تخلفات با تنظیمات خارج از وزارتخانه انتخاب می شوند که اگر نظارت بود این اتفاقات رخ نمی داد اما هنوز وزیر می گوید حال ورزش ما خوب است.  

راستینه افزود: ما در بازدیدهای نظارتی خود به یکی از استان ها شاهد اداره یک باشگاه هزار میلیاردی در مرکز استان بودیم، در حالی که در روستاهای همان استان یک متر سرانه ورزشی نیز وجود نداشت و آیا این وظیفه شما نیست که سرانه ورزشی را براساس قانون تامین کنید؟

رییس کمیته ورزش مجلس با اشاره به قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش، گفت: کرونا مشکلات زیادی را برای باشگاه های ورزشی ایجاد کرد و این قانونی است که اگر قانون به درستی اجرا می شد و اتحادیه ها تشکیل می شد و از این باشگاه ها حمایت می شد شاهد آسیب رسیدن به آن ها نبودیم و مشکلات فدراسیون ها را نیز به این مشکلات اضافه کنیم. همچنین یک جلسه شورای عالی ورزش تشکیل نشده و علیرغم اهمیت این موضوع شاهد تداوم مشکلات جوانان و ورزشکاران هستیم.

راستینه همچنین از بی توجهی به وضع معیشت ورزشکاران و قهرمانان انتقاد کرد و گفت: ورزشکاران و قهرمانان در دیدار با مقام معظم رهبری از اشتغال، معیشت و مشکلات خود گفتند و قرار شد به این مسئله رسیدگی شود. این سوال مطرح است که در کجای دنیا افتخارآفرینان و قهرمانان مشکلات معیشتی و مستمری دارند؟ و آیا قرار نبود در کوتاه ترین زمان به این مسئله رسیدگی شود، چرا اینگونه نشده است؟. همچنین جای نظارت بر باشگاه ها و باشگاه داری و فدراسیون های ورزشی خالی است اما آقای وزیر همچنان از حال خوب ورزش سخن می گویید؛ سهم نظارت در وزارتخانه شما کجاست؟

انتهای پیام

کد خبر 7743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =