کد خبر 8089
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

راستینه:

ارکان نظام جامع باشگاهداری مشخص شد

ارکان نظام جامع باشگاهداری مشخص شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تعیین ارکان نظام جامع باشگاهداری در این کمیسیون خبر داد.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه رسیدگی به لایحه نظام جامع باشگاهداری در دستور کار کمیسیون قرار داشت که مواد ۳ و ۴ آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: در ماده ۳، اعضای کمیسیون با مصوبه خود ارکان نظام جامع باشگاهداری را مشخص کردند که با این مصوبه، وزارت ورزش و جوانان، باشگاه‌های ورزشی و اتحادیه‌های باشگاهی به عنوان سه رکن نظام جامع باشگاهداری را مشخص کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ماده ۴، اعضای کمیسیون با مصوبه خود وظایف دو رکن نظام جامع باشگاهداری یعنی وزارت ورزش و جوانان و باشگاه‌ها را مشخص کردند و تعیین شرح وظایف اتحادیه باشگاهی به جلسه بعد موکول شد.

راستینه خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در مصوبه امروز خود شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک رکن جامع نظام باشگاهداری را مطابق با قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۶ آذر ۹۹ تعیین کردند.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون، شرح وظایف فدراسیون‌های ورزشی با عنوان رکن دوم نظام جامع باشگاهداری عبارت است از تهیه و تدوین دستورالعمل‌های بررسی استانداردهای فنی ایجاد رشته‌های ورزشی متناسب با صنعت آمایش سرزمینی، تعامل و مشارکت در راستای صدور مجوزهای باشگاه‌ها، تعامل در فعالیت‌های اتحادیه‌های باشگاه‌های ورزشی، تأیید فنی فعالیت باشگاه‌های حرفه‌ای در رشته‌های مربوطه و تهیه پیوست‌های فرهنگی اجتماعی متناسب با هر رشته ورزشی و ابلاغ آن.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در مورد اتحادیه باشگاه‌های ورزشی، این اتحادیه‌ها به دو بخش اتحادیه‌ باشگاه‌های عمومی و اتحادیه باشگاه‌های حرفه‌ای تقسیم شدند که تعیین شرح وظایف آنها به عنوان سومین رکن نظام جامع باشگاهداری به جلسه بعد موکول شد.

انتهای پیام

کد خبر 8089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =