کد خبر 7671
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

راستینه مطرح کرد

لزوم برگزاری نشست مشترک مرکز پژوهش های مجلس، دولت و نمایندگان باشگاه داران

لزوم برگزاری نشست مشترک مرکز پژوهش های مجلس، دولت و نمایندگان باشگاه داران

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نشست خود با جمعی از باشگاه‌داران و پیشکسوتان و فعالان حوزه ورزش، گفت: در این نشست پیشنهاداتی در خصوص برخی موضوعات از جمله بیمه افراد فعال در باشگاه و ضرورت حمایت از بخش خصوصی مطرح که مقرر شد کمیته‌ای ۳ جانبه بین مجلس، کارشناسان دولت و نماینده باشگاه‌داران برای اعمال این پیشنهادات در لایحه تشکیل شود.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه هفشجانی رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با مدیران و فعالان حوزه ورزش در خصوص لایحه نظام جامع باشگاه داری، گفت: پس از اینکه ایرادات اولیه این لایحه میان دولت و مجلس برطرف شد و این لایحه از ۱۳ به ۲۸ ماده ارتقا پیدا کرد ضرورت دیدیم تا نظرات باشگاه داران، پیشکسوتان و فعالان حوزه باشگاه داری را در این لایحه لحاظ کنیم.

نشست کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان حوزه ورزش

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس، تصریح کرد: با توجه به اینکه کلیات این لایحه در کمیسیون فرهنگی مجلس به تصویب رسیده نشستی با جمعی از باشگاه داران و پیشکسوتان حوزه ورزش که سالیان متمادی در حوزه ورزش فعالیت داشته اند و علاوه بر باشگاه داری، تیم داری کرده و با مشکلات و نیازمندی های این حوزه به خوبی آشنا هستند جلسه ای داشتیم و نقطه نظرات و دیدگاه های آن ها را در این لایحه اعمال کردیم.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد برخی از این دیدگاه ها که به تقویت باشگاه ها که رکن اصلی ورزش کشور هستند، را در نظر داشته باشیم به همین دلیل مقرر شد جلسات کارشناسی با حضور مرکز پژوهش های مجلس، کارشناسان دولت و نمایندگان باشگاه داران برگزار شود تا این نقطه نظرات و دیدگاه ها در قالب طرحی برای اصلاح لایحه پیش بینی شود.

نشست کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان حوزه ورزش

راستینه تاکید کرد: بسیاری از نظراتی که باشگاه داران و پیشکسوتان در این جلسه داشته اند در لایحه دیده شده اما در برخی زمینه ها مثل بیمه کارکنان فعال در باشگاه ها که سهم کارفرما بسیار بیشتر از بیمه گر بوده باید اصلاح شود چرا که قشری که در سالن های ورزشی فعالیت می کنند عمدتا نیروهای جوان و ورزشکار بوده و می توان بیمه ها را نسبت به این موضوع ترغیب کرد.

نشست کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان حوزه ورزش

وی اضافه کرد: در نشست امروز همچنین در خصوص معافیت های مالیاتی مواردی مطرح شد که مقرر شد در این زمینه نیز از دولت نظرخواهی کنیم. همچنین حمایت از بخش خصوصی در نظام باشگاه داری نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که مقرر شد تمامی موارد در کمیته مذکور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 7671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =