کد خبر 3636
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

راستینه:

باید به کشتی توجه بیشتری شود

باید به کشتی توجه بیشتری شود

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اختصاص فقط ۲ سهمیه به ورزش مدال آور کشتی در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، گفت: ورزش کشتی که ۶۰ درصد از مدال‌های المپیکی ما را به ارمغان آورده باید سهم بیشتری در این کمیسیون داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، احمد راستینه هفشجانی رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس، با انتقاد از نحوه چینش ورزشکاران در کمیسیون ورزش کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: اخیراً انتخاب‌هایی در تعیین نفرات این کمیسیون صورت گرفته که انتقادهایی را از بدنه ورزش کشور به دنبال داشته است، یکی از این اعتراضات  به نوع برگزاری انتخابات و انتخاب افراد توسط کمیته ملی المپیک برمی‌گردد که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید نسبت به آن بازنگری داشته باشند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از رشته‌های مادر در المپیک که در طول ادوار مختلف توانسته حداقل 60 درصد مدال‌های المپیکی کشور ما را به خود اختصاص دهد، رشته کشتی بوده است.

وی اضافه کرد: اختصاص صرفاً دو سهمیه در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک نشان می‌دهد که به میزان ظرفیت موجود در این رشته سهمیه درستی به آن اختصاص داده نشده است.

راستینه تصریح کرد: از همین رو شائبه مهندسی حرکت‌های پیش روی به ویژه انتخابات‌های آینده نیز به ذهن متبادر می‌شود که ما فکر می‌کنیم با توجه به ظرفیت بالای رشته کشتی، حق بر این بود که افراد توانمند و چهره‌های بین المللی همچون حمید سوریان در این کمیسیون ورزشکاران حضور داشته باشند.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: با حضور چنین چهره‌های بین المللی در کمیسیون ورزشکاران وزن و اعتبار این کمیسیون و کمیته ملی المپیک در جوامع بین المللی نیز ارتقا می‌یافت.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 3636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =