کد خبر 10627
۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

پاک مهر:

ارز زیادی از کشور برای تامین و واردات تجهیزات پزشکی خارج می شود

ارز زیادی از کشور برای تامین و واردات تجهیزات پزشکی خارج می شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت توجه به تقویت شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی و افزایش عوارض کالاهای آسیب رسان به سلامت در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدمحمد پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به نسخه و پرونده الکترونیک سلامت و عدالت در دسترسی به خدمات نظام سلامت برای آحاد جامعه به ویژه مناطق کم برخوردار و روستایی در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: طب سنتی و تقویت اقلیم کشور به لحاظ تامین داروهای گیاهی به عنوان کشور صادرکننده، حوزه جوانی جمعیت و تعالی خانواده، بیماران خاص، صعب العلاج و نادر، نظام ارجاع و پزشک خانواده تا سطح ۳، افزایش عوارض کالاهای آسیب رسان به سلامت به ویژه دخانیات و مالیات و عوارض لوازم آرایشی، تقویت شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی و تامین واکسن از جمله مباحثی است که مسئولان باید به گنجاندن آنها در برنامه هفتم توسعه توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: ارز زیادی از کشور برای تامین و واردات تجهیزات پزشکی خارج می شود و با توجه به اینکه به این تجهیزات به صورت مستمر نیاز داریم می طلبد نسبت به تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان برای افزایش تولیدات و تجهیزات داخلی اقدام کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: برای تولید مواد اولیه و موثره تولید دارو و شیرخشک تامین تجهیزات و امکانات یکی از ضروریات حوزه سلامت است.

پاک مهر یادآور شد: توزیع عادلانه سرانه سلامت متناسب با استان ها و تربیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص متناسب با نیاز کشور از جمله موارد مهمی است که در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه توریسم سلامت دارای ظرفیت‌های زیادی است، گفت: پزشکی ایران در خاورمیانه جایگاه ویژه ای دارد بنابراین نباید توریسم سلامت مورد غفلت واقع شود.

انتهای پیام

کد خبر 10627

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =