کد خبر 10649
۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

گزارش اختصاصی؛

وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۲ به کجا رسید؟

وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۲ به کجا رسید؟

به گفته مسئولان امر، در لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت تلاش کرده تا سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه که شهریور ماه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، محور اصلی این کار باشد.

پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما: لایحه بودجه مهمترین سند مالی سالانه دولت به شمار می رود که مسیر و سیاستگذاری اقتصادی دولت را در سال آینده مشخص می کند، سیاست های کلان دولت در بودجه سال آینده در جلسه علنی مجلس و در روز تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی تشریح خواهد شد.

  این هفته لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از طرف دولت به مجلس ارسال شد و به گفته وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت، لایحه بودجه امسال دارای ابتکارات و ویژگی‌های مثبتی برای بهبود وضعیت اقتصاد ایران است.  

در این باره محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص بودجه ۱۴۰۲ می گوید: بودجه بعد از وقت اداری روز یکشنبه به مجلس تحویل داده شده است و هیئت رئیس مجلس تعیین خواهد کرد که چه وقت در مجلس شورای اسلامی، به بودجه رسیدگی شود، که البته رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ یکشنبه گذشته  در دولت به پایان رسید.

هرچند هنوز جزئیات کامل این لایحه رونمایی نشده اما به گفته مسئولان امر، در این لایحه دولت تلاش کرده تا سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه که شهریور ماه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، محور اصلی این کار باشد.

آنطور که از سخنان سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی دولت درباره برخی جزئیات لایحه بودجه بر می آید، به نظر می رسد دولت در سال آینده همچنان بر کنترل تورم به عنوان عامل اصلی تضعیف قدرت خرید مردم تاکید دارد و در عین حال با تداوم معافیت مالیاتی بر بخش تولید می خواهد، به رونق تولید کمک کند.

انتهای پیام

کد خبر 10649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =