کد خبر 10809
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

امیرآبادی فراهانی در نطق میان دستور:

بورس کالا به دزدخانه تبدیل شده است

امپراطوری رسانه‌ای مخالف نظام موارد خلاف واقع را نظر و مصوبه مجلس القا می‌کند
بورس کالا به دزدخانه تبدیل شده است

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس انقلابی در طول ۲.۵ سال گذشته مصوبات بسیار خوبی داشته که قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست، گفت: اما متأسفانه امپراطوری رسانه‌ای مخالف نظام موارد خلاف واقع و نظر یکی از نمایندگان را نظر و مصوبه کل مجلس القا می‌کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی‌ماه) و  در نطق میان دستور خود ضمن درود و سلام بر شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و امام شهدا و آرزی سلامتی و وطول عمر برای رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: فردا ۱۹ دی ماه سالروز قیام مردم بصیر و قهرمان قم در دفاع از حریم مرجعیت و رهبری دینی ملت ایران است.

وی ادامه داد: قم که شهر قیام نام گرفت و با تمام کاستی ها و کمبودها همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده است. قم، مرکز تشیع و شهر اهل بیت پیامبر اسلام (ص) است، مردم قم در ۹ دی ماه با بصیرتی مثال زدنی، در مقابل فتنه فتنه‌گران ایستادند و مثل ۱۹ دی از ولایت و رهبری نظام دفاع کردند. امروز نیز با خروش خود از حریم ولایت در مقابل توهین نشریه هتاک فرانسوی به خیابان آمده و دفاع می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: از حوادث دی ماه می‌توان به فرمان کشف حجاب رضاخان ملعون در ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ اشاره کرد که به موجب آن، دختران و زنان ایرانی از به سر کردن روسری و چادر منع شدند ولی زنان غیرتمند ایرانی زیر بار این نقشه شیطانی نرفتند و امروز نیز زنان مسلمان ایرانی هرگز از ارزش‌های دینی و انقلابی خود عقب نشینی نکرده و همواره در جامعه انقلابی با حفظ حجاب در تمام شئونات زندگی و کاری در سازندگی و اداره کشور تلاش می‌کنند.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: مجلس انقلابی در طول ۲.۵ سال گذشته مصوبات بسیار خوبی داشته که قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست اما متأسفانه امپراطور رسانه‌ای مخالف نظام اسلامی و مجلس انقلابی، مواردی را که اصلا حقیقت نداشته و یا نظر یکی از همکاران بوده را به عنوان نظر و مصوبه مجلس ضریب می‌دهد و به گونه‌ای در جامعه القا می‌کند که این موضوع نظر واقعی مجلس است.

وی افزود: بر این اساس، همکاران عزیز مراقب باشیم، بهانه‌ای به دست دشمنان ندهیم، مسلما سال آینده که مصادف با انتخابات دوره بعدی است، قطعا رسانه‌های معاند تبلیغات گسترده ای را علیه این مجلس انقلابی انجام خواهند داد. البته تذکرم به مسئولان صداوسیما این است که اخبار واقعی را از مجلس دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: یکی از دروغ‌های بزرگی که امپراطوری رسانه‌ای علیه مجلس ضریب داد، افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان بود در حالیکه حقوق نمایندگان همیشه به اندازه حقوق کارکنان دولت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز مشکل اساسی مردم، معیشت و اشتغال جوانان است، افزود: اخیرا رئیس جمهور سابق، آقای روحانی مطالبی را در دفاع از عمکرد دولت خود بیان داشته که خوب است ایشان مانند دوره مسئولیت خود بار دیگر سوار خودرو شده و یک نظرسنجی از داخل ماشین داشته باشند، چون اگر پیاده شوند، مردم پاسخ نظرسنجی را به ایشان به طور ویژه می‌دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: لذا توصیه می‌شود ایشان مانند دو سال گذشته که سکوت اختیار کردند، هرگز سخن نگویند اگرچه ایشان نمی‌توانند از خیر دوره بعدی مجلس بگذرند و برای همین سخن را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این روزها مردم شاهد افزایش قیمت کالاهای گوناگون در کشور هستند که بخشی از آن مربوط به کم کاری های دولت قبل به خصوص در چاپ پول بدون پشتوانه بوده و بخش دیگر نیز مصیبتی است که بورس کالا برای مردم به وجود آورده است. بورس که باید محلی برای سرمایه‌گذاری شفاف، امن و مقابله با رانت‌خواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری فولاد و خودرو است که در عملکرد ضعیف بورس کالا آشکارا باید آن را مشاهده کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: مسئله کمبود گاز در کشور، یکی دیگر از مسائلی است که امروز تبدیل به مسئله مورد بحث در جامعه شده است، باید از آن‌هایی که ۸ سال دولت در اختیارشان بود، سئوا کرد که در طول این مدت چه سرمایه گذاری در این مدت کرده که اکنون برخی از مراکز پتروشیمی و صنعتی تعطیل شوند و این تعطیلی منجر به افزایش برخی اقلام مورد نیاز ساخت مسکن شود.

امیرآبادی فراهانی گفت: از سازمان بازرسی می‌خواهم به طور جدی به مسئله سرمایه گذاری در حوزه گاز ورود کرده و افرادی که قصور داشته و ترک فعل کرده‌اند را به دادگاه صالح معرفی کنند.

وی در خصوص کمبود دارو و سرم به وزیر بهداشت تذکر داد تا نسبت به رفع نیاز مردم اقدامات لازم را انجام داده و با کسانی که با دریافت ارز دولتی، واردات کرده ولی آن را توزیع نمی‌کنند، برخورد قاطع داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین از رئیس جمهور و دستگاه‌هایی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کردند، تشکر و عنوان کرد: به دستگاه‌هایی که این قانون را اجرایی نکرده تذکر جدی می‌دهم.

وی ضمن تشکر از سفر استانی رئیس جمهور به قم و توجه به مناطق محروم استان، خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله مترو، منوریل، فاضلاب شهری و توجه به مراکز درمانی مناطق مختلف استان و اجرای طرح‌های هادی در روستاهای ا امیرآبادی فراهانی ستان را خواستار شد.

امیرآبادی فراهانی همچنین ضمن تبریک انتصاب سردار رادان از زحمات سردار اشتری در فرماندهی نیروی انتظامی تشکر و خواستار توجه به معیشت کارکنان این نهاد خدوم و زحمتکش شد.

انتهای پیام

کد خبر 10809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =