کد خبر 10846
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

واکنش نمایندگان به اهانت نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو/ بنگاه نفرت‌پراکنی "شارلی ابدو" نماد آزادی بیان فرانسه!

واکنش نمایندگان به اهانت نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو/ بنگاه نفرت‌پراکنی "شارلی ابدو" نماد آزادی بیان فرانسه!

نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس و فضای مجازی نسبت به اهانت نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو به رهبر انقلاب واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش نمایندگان ما، اخیرا نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو به رهبر انقلاب و علیه ساحت مرجعیت  اهانت کرده که نمایندگان در تذکرات شفاهی خود و همچنین در فضای مجازی نسبت به این توهین و اقدامات ضد اسلامی فرانسه واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید:

قالیباف: توهین نشریه فرانسوی به رهبر انقلاب نشانه شکست پروژه اغتشاشات ۱۴۰۱ است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی اخیر مجلس در نطق پیش از دستور خود در این باره گفت: اهانت نشریه فرانسوی به رهبرانقلاب نتیجه نبود منطق و نشانه عصبانیت جبهه غرب از شکست پروژه اغتشاشات ۱۴۰۱است. دشمنان انقلاب اسلامی همه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی، رسانه‌ای و امنیتی خود را بکار گرفتند و عمود خیمه این کشور یعنی رهبری حکیم و محبوب انقلاب را مورد هدف حملات ناجوانمردانه خود قرار دادند، اما مردم نجیب و شریف ایران علیرغم کمبودها و گله‌ها از شرایط اقتصادی، به تعبیر شهید سلیمانی از حرم جمهوری اسلامی حراست کردند و نقشه دشمنان کشورشان را نقش بر آب کردند و حال که از این پروژه خود شکست خوردند، از روی استیصال به توهین‌های سخیف روی آوردند اما روشن است که این قبیل اقدامات عزم مردم ایران را برای حرکت به سمت استقلال و پیشرفت کشور، جزم‌تر خواهد کرد.

قالیباف عنوان کرد: ضروری است وزارت خارجه ایران به اقدامات متقابل خود نسبت به دولت فرانسه با اقتدار ادامه دهد تا همه بفهمند اجازه ندارند به نمادها و باورهای ملی مردم ایران توهین کنند.

فرانسه ثابت کرده که به هیچ قاعده انسانی و منطقی پایبند نیست

محمدمهدی فروردین نماینده فیروزآباد نیز در تذکر خود در جلسه علنی مجلس گفت:فرانسه مدعی تمدن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با حمایت چند دهه خود از تروریست های خونخوار و اهانت به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان و مشارکت در کشتار دسته جمعی مسلمانان ثابت کرده که به هیچ قاعده انسانی و منطقی پایبند نیست.

وی افزود: اهانت اخیر فرانسه به مرجعیت که در امتداد توهین به رسول اکرم صورت گرفته ثابت کننده نقش آن در اغتشاشات اخیر است که موجب رسوایی بیش از حد مدعیان تمدن را فراهم می کند.

اگر کسی درباره هلوکاست انتقادی داشته باشد فورا او را به محکمه می‌سپارند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی، اظهار کرد:اهانت نشریه فرانسوی غیرقابل تحمل است، به فرانسوی ها یادآور می شوم که با استعمار و استثمار کشورهای آفریقایی چه بلایی سر این مردم آوردند. در الجزایر چه کرده اند. فرانسوی ها متهم هستند.

وی ادامه داد: امروز هم برده داری نوین را فرانسوی ها با ابزار رسانه کلید زده اند، این کشور نیازمند یک رنسانس فرهنگی است، این بی ادبی و جسارت نشان داد که تا چه اندازه از نظر فرهنگی عقب هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جسارت و توهین به قرآن پیامبر اعظم (ص) و مرجعیت با کدام منطق قابل توجیه است، تاکید کرد: روش های آزادی خواهی شما امروز یک امر نخ‌نما شده است. این چه آزادی بیان است که انسان را به بردگی گرفته اید؟ این چه آزادی خواهی است که اجازه نمی دهید شبکه پرس تی وی در شبکه های اروپایی برنامه داشته باشد؟ این چه آزادی خواهی است که اگر کسی درباره هلوکاست انتقادی داشته باشد فورا او را به محکمه می سپارید؟ این چه آزادی خواهی است که قاتلین ۱۷ هزار نفر را به عنوان آزادی خواهی پناه می‌دهید و آن ها را حمایت می کنید؟ اف بر این ادعای آزادی خواهی.

علاوه بر این نمایندگان در صفحات شخصی خود در فضای مجازی نیز به اهانت این نشریه فرانسوی واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانیم:

"شارلی ابدو" حداقل یک کاریکاتور درباره هولوکاست منتشر کند

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس در توئیتی در این باره نوشت:

شارلی ابدو نماد آزادی بیان در فرانسه است!؟ هر وقت مجموعه کاریکاتورهای این توهین‌نامه درباره موجودیت اسرائیل منتشر شد یا حداقل یک کاریکاتور درباره هولوکاست یا همجنس گرایی کشیدند در این باره صحبت می‌کنیم.

بنگاه نفرت‌پراکنی "شارلی ابدو" نماد آزادی بیان فرانسه!

همچنین علی حدادی  سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  نوشت: روژه گارودی را در فرانسه به جرم جمع آوری اسناد و مدارک در یک کتاب علیه هولوکاست محاکمه کردند و او را در دادگاه مقابل قاضی به باد فحش گرفتند اما انتظار دارند که قبول کنیم فرانسه آزادی بیان دارد و نمادش هم بنگاه نفرت‌پراکنی شارلی ابدو است.

شارلی ابدو  آزادی رسانه ای و احترام به ادیان و مذاهب را به مسلخ برد

بنابراین گزارش، فتح اله توسلی  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: شارلی ابدو با انتشار کاریکاتورهای موهن؛ آزادی و ادب رسانه ای و احترام به ادیان و مذاهب را به مسلخ برد، مقامات فرانسه از لجن پراکنی علیه مرجع تقلید مسلمانان خوشحال نباشند.

واکنش وزارت خارجه تناسبی با جرم نداشت فرانسه باید پاسخ مناسب دریافت کند.

اقدام هتاکانه شارلی ابدو به ضد خود تبدیل می‌شود

همچنین مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس  در واکنش به این اهانت بیان کرد: برخلاف تصور اتاق‌های فکر استکبار جهانی، هم‌ اکنون جستجوی نام  رهبر معظم انقلاب اسلامی در فهرست روندهای بین‌المللی، بالاتر از عنوان این نشریه هتاک قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود با دفاع آزادگان جهان، این اقدام هتاکانه به ضد خود تبدیل شود، که وعده الهی این است.

توهین نشریه مغرض فرانسوی به ساحت پاکان اسلام سابقه دارد

محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت نیز در فضای مجازی نوشت: ساحت قدسی هنر باید حفظ شود؛ ولی رسانه‌های وابسته به نظام استکباری و فعالین رسانه‌ای و مطبوعاتی‌شان نشان داده‌اند که برای اغراض سیاسی حاضرند دامان این  ودیعه الهی را نیز به ننگ بیالایند.

توهین نشریه مغرض فرانسوی به ساحت پاکان اسلام سابقه دارد، پیشتر هم با اهانت به پیامبر اعظم (ص) خباثت خویش را نشان دادند.

اگر آن روز برخورد بایسته صورت می‌گرفت شاهد تکرار چنین رذالت‌هایی نبودیم؛ ضمن محکوم‌کردن کاریکاتور مضحک نشریه «شارلی‌ابدو» به ساحت رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنم که اهانت‌ها نباید بی‌پاسخ بماند.

رقیب پیروز و قوی فلسفه غرب، تمدن برآمده از اسلام است

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به این موضوع نوشت: فحاشی و ابتذال تصویر علیه رهبر انقلاب توسط نشریه‌ای در فرانسه با سابقه توهین به  پیامبر اسلام (ص)، ضمن اینکه حکایت از ضعف و  افول غرب دارد. به همه جهانیان نشان می‌دهد که رقیب پیروز و قوی، تمدن برآمده از اسلام است که امروز پرچمدارش انقلاب اسلامی به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.

حیدری: فرانسه اجازه انتشار مطالب یا تصاویری از هولوکاست را هم می‌دهد؟

بنابراین گزارش، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو، اظهار داشت: اقدامات توهین آمیز این نشریه مسبوق به سابقه است همان طور که امروز اقدام به توهین علیه ساحت مرجعیت و مخصوصا رهبر انقلاب کرده است در گذشته با حرکت زشت خود توهینی را به ساحت پیامبر اکرم (ص) کرده بود.

وی افزود: فرانسه مدعی آزادی بیان در کشور خود است سوالی که مطرح است آیا این کشور اجازه مطلب یا تصویری از هولوکاست را هم می دهد منتشر شود؟ یا منافع هیئت حاکمه آن به خطر خواهد افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروزه رهبر انقلاب نقطه ثقل اسلام و مسلمانان هستند و فارغ از محبوبیتی که در کشور دارند در خارج از کشور هم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند از این رو دشمنان قصد دارند با این اقدام وجه رهبر انقلاب را دچار خدشه کنند که باید به آن ها یادآور شد که با چنین حرکات زشت و زننده نه تنها وجه ایشان را نمی توانند دچار خدشه کنند بلکه بیشتر نیز در بین مردم محبوبیتشان بالا خواهد رفت.

انتهای‌ پیام

کد خبر 10846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =